Handelsmanden....

• Hej alle sammen

Jeg har lige holdt lidt pause fra ogame.

Kan det passe, at handelsmanden er "gone for good"??

Det er da ret så irriternde, mildt sagt, nu når man bare gerne vil kunne veksle efter behov...

• Gameforge har valgt at deaktivere den i de nye universer, men den kan stadig komme i fremtiden når der bliver åbnet et nyt univers :smile2:

Former TM - OGame.dk

• Gameforge har valgt at deaktivere den i de nye universer, men den kan stadig komme i fremtiden når der bliver åbnet et nyt univers :smile2:

utroligt de fjerne en income som er blevet brugt i stor stil xD

men fint med mig så kan man ikke købe billigt deut og sælge hos HM mere = mere deut til mig som raider og faktisk bruger det deut

Snetnyf.jpg

DK: Rank 1 Before newbie MM and expo abuse.

utroligt de fjerne en income som er blevet brugt i stor stil xD

men fint med mig så kan man ikke købe billigt deut og sælge hos HM mere = mere deut til mig som raider og faktisk bruger det deut

Ja, det undrede også mig... Det gav ingen mening.

Monster ærgerligt, hvis det er noget der er permanent disabled i dette Uni.

• jeg sytnes det er !!!!HERLIGT!!!!, så dem der spekulere i multi og deut push har intet at komme efter.

når flere og flere har meget deut bliver det også billigere på market og så kan jeg få det billigere :)

så win/win for mig som ikke HM deut

dog kommer der til at være meget metal i omløb det kan vi ikke komme uden om, men alt i alt er jeg mega fan! :)

Snetnyf.jpg

• Jeg forstår dig godt.

Men er du slet ikke bange for at mangle krystal. Både til forskning og til at bygge fleet?

Og forske astro 17 og derop af, så skal der bruges sindsygt meget krystal ...

• Jeg forstår dig godt.

Men er du slet ikke bange for at mangle krystal. Både til forskning og til at bygge fleet?

Og forske astro 17 og derop af, så skal der bruges sindsygt meget krystal ...

hvis det er ofret det kræver for at lukke ned for den abuse der har været i så mange år med den HM så det fint med mig :)

Snetnyf.jpg

• Det er da nederen ...

Burde det ikke være noget der står i specs for nyt Uni?

Jo det er en god ide at tilføje det, har tilføjet en bemærkning omkring det i univers beskrivelsen på boardet :smile2:

Vi fik det selv at vide lidt tid efter de nye universer blev annonceret, men jeg tror det er blevet gjort så folk bliver lidt tvunget til at bruge markedspladsen :smile2:

Former TM - OGame.dk

• Helt ok.

Jeg er bare doven anlagt. Og de 3 gange tidligere jeg har spillet, har jeg altid brugt handelsmanden ivrigt ;)

Men jeg er spændt på at se udviklingen. Kan godt være, at N1xorn3m3s7s får ret, at deut's værdi dykker, men hvis folk kun vil have krystal for det, så er vi nok lige vidt.

Krystal minerne koster kassen, og output er ikke så højt, så jeg tænker bare at der vil være mangel på det fremadrettet.

Jeg er i hvert fald irriteret over ikke at kunne komme videre med miner forbi jeg hele tiden mangler krystal - men det er trods alt lige for alle.... men som "Miner" så har jeg ikke 'angrebsindkomst' ;)

• jeg har siddet med for emget krystal de sidste par dage, men du må da selv kunne se at deut push abuse fjernes helt her og gør spillet mindre p2w :)

Snetnyf.jpg

• Jeg har solgt 500k+ deut siden starten af uni. så ser ingen problemer med at komme af med deut og få krystal eller omvendt. Det hele handler om udbyde til de rigtige priser :D

• Jeg har solgt 500k+ deut siden starten af uni. så ser ingen problemer med at komme af med deut og få krystal eller omvendt. Det hele handler om udbyde til de rigtige priser :D

Enig, jeg har også solgt en masse deut for krystal her i weekenden.

Men kursen er meget lav.

Når man er Miner, så bliver spillet bare lidt skævt, da man ikke har så meget at bruge deut til, når det er mindre værd end krystal.

Før kunne man veksle det, og man kunne have højt level deut miner, da vekslekursen kunne være 1:1.8-2.

Nu er deut mindre værd end krystal.

Men det er jo ens for alle - så man skal bare finde ud af hvordan det passer ind i ens spillestil og bygge miner/flåde efter de 'nye' kurser.

Men savner nu min handelsmand ;)

• madfrankie Problemet med handelsmand her i bund og grund være deut push...

har endda hørt om folk der multier og solgt billigt deut til sig selv og steget den vej, men det ved jeg ikke om du er noget du kender til ;)

så i bund og grund er det DEJLIGT den mulighed er langt væk

Snetnyf.jpg

• madfrankie Problemet med handelsmand her i bund og grund være deut push...

har endda hørt om folk der multier og solgt billigt deut til sig selv og steget den vej, men det ved jeg ikke om du er noget du kender til ;)

så i bund og grund er det DEJLIGT den mulighed er langt væk

Kan godt se din pointe.

Det kender jeg heldigvis ikke noget til. :check:

Men man kan jo sagtens sælge noget meget billigt til sig selv, også i dette Uni, dog kan man så ikke veksle det til krystal eller hvad man nu mangler.

Men admins har vel en form for overvågning og kan trække rapporter, så kan man da hurtigt se, hvem der handler meget m.v.

Allerbedst skulle handler være ulovlige, kun foregå igennem markedspladsen - men vi kommer aldrig snyderne til livs, og vi vil jo heller ikke 'låse' spillet helt ned - vi må bare håbe, at admins har nogen gode muligheder for at kunne følge med i hvad der sker.

Jeg havde vist 41-36-38'ish x 13 i Sirius(da det var 6xSpeed), det gad det rigelig med deut, så der var det fedt, at kunne veksle når der var brug for det.