ændring af settings

• N1xorn3m3s7s Tror du glemte at læse min post i alt spammen. ErikFyr vi synes bare det skal blive som det er.

Øko er fint synes jeg men om det 6x eller 7x vil jeg ikke sige så meget til. MEN! jeg ser ærligt talt ikke nogen mening med at hæve flåde speed? Der er kun en lille gruppe der får glæde af den ændring og det ville sjovt nok alle fra RELAX. Der ikke nogen andre i Quantum der kan sende flåde uden at vide de safe? Ingen kan backtime jer og ingen kan forsvare sig mod jeres fulde flåder? Så giver ikke rigtig nogen mening at give jeres RIP's kortere flyve tid til i kan hamre ind over turtles/miner endnu oftere? At hæve flåde speed ville kun tilgodese toppen af Quantum og gøre et svært uni for nye spillere endnu mere "unplayable" end det er i forvejen. I forhold til forskningstid er det vel altid fint nok at den bliver kortere? :) RM er også fint? Hvad ville det give til uni'et andet end bash af solarsat og kravlere ville blive mere eftertragtet? Igen ville det kun tilgodese de øverste i uni'et og gøre det svære for nye spillere. Det ville kun hjælpe flere i FM eller til at stoppe helt. Alt i alt synes jeg det er fine "settings" der massere af andre muligheder for folk som vil spille i et hurtigere uni. Hyperion for de helt hurtige og Libra og Wasat for dem midt i mellem. Specielt nu hvor der lige er startet nye uni'er i flere forskellige lande også her i DK er der igen grund til at pille ved uni settings og slet ikke i så gammelt et uni som Quantum.

• Undskyld for at vi I relax har passet på vores skrammel, nakket et par inaktive, (andet kan vi ikke ramme) og at vi åbenbart er blevet så "uovervindelige" at vi slet ikke må få nogen nye/andre settings i Q, hvis der er ønsker om det ! Men måske dem der er i fm, ikke ved at man kun kan stige i flåder osv, ved at være aktiv :confused: . Ændring af settings eller ej, videre imod det uendelige ! :thumbsup:

• Jeg synes, at det er fint at denne samtale florerer på forum og, at der faktisk kommer noget aktivitet herinde. Jeg har læst nogle af jer andre spilleres forslag herinde og folk er især delt på spørgsmålet om hastighed på flåder. Jeg kan sagtens se, hvorfor RELAX ønsker hastigheden sat op, men jeg mener helt klart, at dette ikke passer overens med de settings som folk har valgt Q efter. Når du starter op står der, at Q er et økonomisk univers, og derfor de forholdsvis høje eco settings. Det er netop efter denne præmis folk har valgt at starte op i dette univers. Hvis hastighed på flåde sættes op vil jeg mene at det er svært at argumentere for, at Q fortsat er et økonomisk univers og ikke et 'balanceret'. Folk har netop valgt Q på grund af den forholdsvis fredelige tilstand der er i universet og ved at ændre på flådehastighed vil det i meget høj grad gå imod det grundlag folk har valgt server efter. Vi må heller ikke glemme at Q i forvejen har 50% deutforbrug. Med kun 50% deutforbrug og 4x flådehastighed kan jeg overhoved ikke se, hvordan det er et økonomisk univers? Medmindre det er økonomisk i forhold til det mindre brændstofforbrug #tænkpåmiljøet:blink:

Til slut vil jeg også sige, at der nok er et stort stille mindretal af spillere i Q, der ikke tjekker forum og dermed bliver de ikke hørt i dette.

Nu skal jeg nok træde ned fra min sæbekasse og sige de settings som jeg synes vil passe Q, uden at de går imod det præmis folk har valgt univers efter.

Eco: x7-8. Igen Q er et økonomisk univers, så det forstærker det element som Q er bygget op omkring.

Det skal også siges at højere eco er til gavn for alle spillere. Miners producerer mere og for fleeters har jeres targets flere råstoffer at ligge inde med og det er nemmere at rebuild så der kan holdes gang i universet.

Forskingstid: x14+. Med så mange store konti i Q så er forskningenstiden ved at være absurd og man er nærmest tvunget til at bruge DM for at færdiggøre forskningen indenfor rimelig tid eller før man skal på pension.

Flådehastighed: x2-3. Behold den på x2 eller skift den til x3 og fjern 50% mindre deutforbrug. Hvis man vil flyve hurtigere må man også betale for det.

RM: 50-60%. Lidt af et kompromis her. Hvis man rammer skal det også belønnes. Hvis folk er usikre omkring deres satellitter så skift over til fusion eller byg mere forsvar.

Flere planetfelter: please, hvis eco sættes op skal planeternes størrelse også følge med!

• Lyseslukker... men RELAX vel gjort sig fortjent til den position vi er i?

og fjerne 50% deut og mindre RM? lav dog ikke Q til et lorte uni?

ogame er et KRIGS SPIL ikke el farmsimulator vi kigger på tal stiger spil?

Håber ikke man lefler for de "svage" og de nye der er kommet til uniet... der er rig mulighed for at starte op i et nyt uni.

• Jeg tror ikke, at jeg har påstået, at RELAX ikke har gjort sig fortjent til den position som I befinder jer i. Den er faktisk ganske imponerende, så jeg forstår slet ikke, at I vil have flådehastigheden sat op, når I nu har bevist, at I sagtens kan dominere et univers med x2 speed :tongue3:
    At fjerne 50% deut forbrug ville være et kompromis for at sætte flådehastigheden op.
    Jeg foreslog faktisk at forøge RM, så når folk bliver ramt så skulle profitten også være større. Så vidt jeg kan se på forum er RM 50% i Q og jeg foreslog at sætte den op til 60%.
    Det kan diskuteres om ogame udelukkende er et krigsspil. Med den seneste update og indførelsen af klasser så har GF officielt meldt ud at spillet kan spilles fredeligt med 'samler' klassen.
    I bund og grund handler spillet om at kigge på tal der tæller op; råstoffer, forskningslevel, bygningslevel og antal skibe. Samtidig handler det om, at kigge på tal, der tæller ned; hvornår rammer flåden, hvornår er bygning/forskning færdig osv.
    Mit opslag var ikke så meget at lefle for de svage, men hvis man ændrer på server settings i et univers, der har haft fokus på økonomi så mener jeg, at man går imod det præmis som folk har valgt universet ud fra. Folk har investeret måneder eller år i dette univers, hvor de kendte de settings som de gik ind til og at ændre dette ved jeg ikke om er fair. Hvis man vil spille i et univers med højere flådehastighed, så skulle man måske have valgt sådan et da man startede i stedet for at lave et andet univers om til dette?

Men hvad ved jeg.. jeg ville faktisk ikke have noget imod at serversettings forblev de samme, men at forskningstiden blev forbedret.