Ændring af settings

• Ohøj

Vort elskede u1 trænger til en overhaling, hvis ikke det skal ende med at vi sidder 3 spillere og venter på at en af de 2 andre laver en fejl fordi resten er urørlige pga deres forsvar, så jeg foreslår en ændring af settings. aller helst forsvar til rm (30% er nok, jeg er ikke grådig). Men andre ændringer kunne være:

• lavere deut cost
    • højere flådehastighed
    • højere øko

Hvad synes i? Jeg ved at nogle af mine forslag vil betyde at folk nu lige pludselig skal til at fs. Men det har vi andre gjort hele tiden til en uhyrlig pris. Giv gerne jeres besyv med og kom gerne med andre forslag, så vi kan redde u1 :)

• Forsvar til RM føre bare til flere blå - havde folk ønsket et uni med den sitting, så havde de startet der (Det er de færreste der har været med fra starten i uni 1).

De fleste har valgt speed 1 med ingen forsvar til RM, fordi det er mere deltids ogame, end det fuldtidsjob nogen af de nyere server er.

x øko hastighed føre bare til en eksponentiel stigning af points i universet. Det skaber hverken flere mål eller aktive spillere (siden universer med høj øko også er uddøde som uni 1)

Lavere deut. cost på at smide flåden afsted er helt fint, men det ændre ikke at de 2 andre skal lave en fejl for du faktisk har noget at sende efter :)

Forsvar til RM ville være en fantastisk ændring for din konto (massere at farme her og nu), men om 4-5 måneder, så ville du bare sidde i et solo univers, fordi folk kan lide universet er relativt langsomt og kan spilles på deltid (ingen grund til at tjekke hver 20 minut som et speed uni, og man kan faktisk sove 8 timer om natten uden alle ens måner er væk morgenen efter).

Hvis vi skulle gøre univers 1 aktivt, så skulle nye spillere kompenseres når de starter på en måde, og GF skulle starte færre nye universer, så der var en grund til at starte i de gamle universer (udover for de sittings de allerede har), og det kommer bare ikke til at ske fordi GF er et firma, og de vil gerne tjene penge og det er langt bedre at lade dårlige spillere starte i et nyt univers i illusionen om de kan indtage og holde første pladsen, hvis de er med fra start end at kæmpe sig op som normalt. Realistisk set, så er der masser af farms i uni (inaktive), så vis man ville kunne man nemt stige op og tage en topplacering.

GF lovede også flere merges, men dem har vi ikke set noget til endnu.

DF/RM eller flåde hastighed - den dag de ændre universet sittings så fundamentalt vil jeg glædeligt være den første trykker mig blå.

• Hvis vi befandt os i et vakuum, ville jeg mene at de nuværende indstillinger ikke behøves nogle ændringer. Dog bliver der her bragt en interessant problemstilling frem:

På et tidspunkt vil der skulle være uni merge og til den tid vil U1 være overhalet godt og grundigt af nogle af de nyere uni.

Dette ville ikke være et særligt optimalt scenario, og eftersom chancen er der, er U1 desværre nødt til at ændre på indstillingerne for at følge med!
    Jeg synes at U1's 'identitet' skal forblive, altså flåde hastighed på 1. Hvilket betyder, at jeg smider min stemme til de her indstillinger (så er der noget for både fleeters og miners).

• 7x øke
    • 14x forskning
    • 0.5 deu forbrug
    • 1x flåde speed (Som det er nu)
  • uni 1 kunne godt bruge et merge ellers står tingene fint derinde som det er der skal hverken være hurtigere flåde eller ændres på de ting

ellers skal man finde et system så man ikke kan angribe folk som ligger et hvis antal procent væk fra en selv i samlet styrke points eller noget i den stil sådan så alle har en chance for at kunne være med hele vejen og hvor man altid kan komme til at svare tilbage med et angreb uden man bliver gennembanket af nogen meget stærkere spillere...

• Forsvar til RM vil bare dræbe U1 hurtigere så det er jeg stærk modstander af

jeg ville gerne have f.eks

0.5 deut kost
    10x øko
    10x forskning
    1x speed flåde ligsom vi har nu for at beholde det u1 vi har nu

Resten vil efter min mening hjælpe gamle som nye til at komme hurtigere igang med ogame og måske finde det mere spændene når det går lidt hurtigere osv. og det vil hjælpe med hurtigere forskning da det er nok ikke alle der har råd til at færdiggøre en forskning som tager 6 mdr med Mørk materie

og igen : FORSVAR TIL RM :thumbdown:

• Du mener ikke at det dræber et uni at der findes flere spillere, dig selv inklusive, der i teorien kan nøjes med at logge ind hver 3. dag og samle ress?

• Du mener ikke at det dræber et uni at der findes flere spillere, dig selv inklusive, der i teorien kan nøjes med at logge ind hver 3. dag og samle ress?

Bare byg 10k RIPs så det problem væk på et par uger :)

Snetnyf.jpg

DK: Rank 1 Before newbie MM and expo abuse.

jeg mener dit forslag vil dræbe det hurtigere

hvor mit forslag har potentiale til at tiltrække flere nye spillere end vi mister .. og beholde flere af de nye .. jeg er af den mening at dit forslag vil kun afskræmme nye spillere og mindske antallet af det spiller antal vi allerede har :)

• Hvis der indføres def til rm sletter jeg kontoen i protest. :mellow: :youcrazy::rofl:

Flådehastighed skal der helst heller ikke pilles ved. Start i et andet univers vil i vil have hurtige skibe.

Og nej, jeg har ikke en bedre løsning. Tror slet ikke at det kan løses med settings.

Sir Isaac Newton is the deadliest son-of-a-bitch in space.

• Kom gerne med flere bud på hvilke indstillinger der kunne være, de mest ønskede indstillinger bliver lavet om til en afstemning i universet når jeg har snakket med CoMa omkring det :smile2:

Regner med at gøre det efter den 16/04, så i stadig har noget tid til at komme med forslag :smile2:

Former TM - OGame.dk

• altså der skal ikke være højere rm eller hurtigere flåde eller def til rm det skal der ikke pilles ved

altså nu ved nærmest alle på uni 1 at spacey fanta og nazgul har iap med hinanden så hvis de mangler lidt at gå efter hvorfor så ik stoppe den iap og gå efter hinanden i stedet for

hvis der skulle ske noget så skulle der laves et system sårn som de stærke spiller ikke kan angribe andre inden for en hvis rank bredde af sig selv for på den måde kan man altid svare tilbage eller så skal det være med ens styrke at gøre

• altså der skal ikke være højere rm eller hurtigere flåde eller def til rm det skal der ikke pilles ved

altså nu ved nærmest alle på uni 1 at spacey fanta og nazgul har iap med hinanden så hvis de mangler lidt at gå efter hvorfor så ik stoppe den iap og gå efter hinanden i stedet for

hvis der skulle ske noget så skulle der laves et system sårn som de stærke spiller ikke kan angribe andre inden for en hvis rank bredde af sig selv for på den måde kan man altid svare tilbage eller så skal det være med ens styrke at gøre

Ja.. det kunne være nice hvis der var et system der ville have den effekt? Man kunne evt kalde det noob beskyttelse og hvis man skal gå all in, kunne man gøre sådan at man fik bedre loot ved at angribe folk på sit eget niveau? evt med den ekstra (relativt useless) bonus at man kunne få honor point for at angribe folk på sit eget niveau og miste dem ved at angribe folk langt under :-)

Kan vi få det indført, ErikFyr ? :P

• det er mere nu er der ik rigtigt nogen ud over fanta som kan måle sig med din flåde på uni 1 resten er ikk tæt på at kunne måle sig med den eller kunne gøre det store

derfor et system så mange nye spillere ikke bliver smadret af en rank 5 spiller feks da den spiller slet ikke ville ha en chance for at kunne gøre noget