• Nu er de igang med at teste merge på test serveren så der kan ikke gå lang tid (lololol) før vi skal til at tage stilling til hvem der skal hvor hen.


    Så kom med jeres forslag!:thumbsup:


    Et standart forslag (som mange kommer til at græde over) og som ikke er nok gennemtænkt ift. uni alder/point endnu.

    Uni 1, Sirius, Wasat, Hyperion -> Quantum. Her har alle Exodus + target cirka samme specs fra 27. maj

    Izar, Kallisto, Libra -> Japetus (men evt. med rm tweaked til 30%)

    Ved dette forslag vil det på langt sigt være 3 .dk unis. 1 med hver rm procent 80%, 50% og 30%.


    Et andet forslag:

    Sirius, Uni 1, Hyperion -> Quantum eller Wasat. Uni 1 og Quan har cirka samme settings så de må gerne byttes ud som exodus til target.

    Izar, Kallisto, Libra -> Japetus (men evt. med rm tweaked til 30%)


    Et tredje forslag:

    Sirius, Quantum, Hyperion -> Uni 1

    Kallisto, Japetus, Libra -> Wasat eller Izar


    Kom med jeres forslag! Hvad synes I?:confused:

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

  • Og så måtte man jo langt om længe få oprettet sig også på forum.

    Når det så er gjort: i må selv om, hvem i hælder over i Uni 1, så længe i ikke hælder mig over i et andet uni. Har brugt en hulens masse tid på at få planeterne til at ligge, hvor de ligger.


    Og det - ja det laver JEG ikke om. Merge til andet uni, så er jeg skredet.

  • Og så måtte man jo langt om længe få oprettet sig også på forum.

    Når det så er gjort: i må selv om, hvem i hælder over i Uni 1, så længe i ikke hælder mig over i et andet uni. Har brugt en hulens masse tid på at få planeterne til at ligge, hvor de ligger.


    Og det - ja det laver JEG ikke om. Merge til andet uni, så er jeg skredet.

    Vi ved slet ikke hvordan merge kommer til at fungere.

    This update contains the background preparation for a new merge system that allows us to introduce a server transfer item.

    Ved ikke hvad et server transfer item er, men det lyder godt nok død sygt.


    For at vende tilbage til din pointe med planeterne, så får man som regel 1 rekolo pr. planet der ikke har fået sin plads. Sidste merge fik jeg på en af mine accs 10 rekolo... Så der bestemte jeg helt selv. Nu kan man jo også rekolo til slot 1-3 (som nu giver ekstra kry) og til slot 13-15, så jeg ville værdsætte ekstra rekolo:rolleyes2:


    Men jeg takker for input, præcis meninger som det jeg mener:tongue3: Man ved jo ikke om folk overhovedet vil merge osv.


    Men igen, jeg ved ikke om der kommer merge inden for de næste to år... Det kan også være at man skal betale for at få lov til at merge:oops::rolleyes2::sleep:

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

  • Placering af planeter er ikke kun et spørgsmål om at kunne flytte dem, men om at de ligger et bestemt sted af taktiske grunde (modspillere, medspillere, raid indtægt fra bestemte udvalgte inaktive).


    Ellers har jeg ingen holdning til merge - heller ikke som købe item. Alt er velkommen :)

  • Er ikke helt fan af nogen af de forslag du kommer med.


    I de forslag du fremstiller siger du at de har samme cirka samme settings, men du tænker ikke over den vigtigeste af dem alle "flådehastighed". Tænker de fleste har valgt et uni ud fra dette, da det afspejler hvor meget tid man har og hvad man har lyst til.


    Tænker det der er vigtigst ved et merge er forskellige flådehastighed samt difference i point folk har. Alle unier er efterhånden med eco * 7 og samme forskningshastighed så dette har ikke den store betydning.


    For det første vil jeg gerne tage Hyperion ud af ligningen universet har været dødt i langtid og det viser lidt at et uni med flådehastighed og så offensive settings ikke fungere i DK. Dem der favorisere dette skal nok kigge mere efter en server på org.


    Forslår at man satser på at ramme 3 uni et med flådehastighed på x1, x2 og x3. Dette vil gøre at man får disse 3 unier som target:

    U1: Flådehastighed x1, eco x7, RM x0.5 og 1 deu save factor

    Quantum: Flådehastighed x2, eco x7, RM x0.5 og 0,5 deu save factor

    Sirius: Flådehastighed x3, eco x7, RM x0,8 og 0,5 deu save factor.


    Dette vil gøre at alle unier fra wasat til merkur vil kunne vælge hvor de har lyst til at ende. Man kan vælge at gå efter et uni med samme hastighed eller prøver noget nyt.

    En anden vigtig del er point differencen i uniet, nedenfor er en liste over point forskelligen fra top 1-25 i hvert uni samt min personlige analyse af unierne:

    Target Unier:

    U1: 233.000.000-78.000.000

    Analyse: Alle har muligheden for at komme her uden at få hakket deres account i stykker, hastigheden er 1 dvs. man kan sove og stadig forsvare sig imod MD. De fleste aktive fra de forskellige unier vil være i top 100 og ikke milevidt bagud. Uniet kan virke ubalanceret pga. der er nogle store flåder og størstedelen af flåderne er i Head og B.H.inc, men reelt set er det kun 2 spillere som vil være en del foran med flåde. Ingen flåder er store nok til at et AKS ikke vil kunne tage forskellige ned ved en sammelægning.


    Quantum: 734.000.000-137.000.000

    Analyse: 734.000.000 point er selvfølgelig mange men nr. 1 er også næsten 300 mil point foran nr.2. Det største problem i uniet er at der er 1 ally som har 90% af militær skibe i uniet dette vil automatisk gøre at det vil være svært at konkurrere med. Dog er det kun top 5 i flåde N1xorn3m3s7s, Toph, Foolturn, Karma og Lillemus 2 som der vil være et godt stykke foran som mange andre unier ikke ville kunne nappe selv med AKS.


    Sirius: 721.000.000-15.000.000

    Analyse: Der er et kæmpe spænd fra nr 1 til nr 25. Vil dog vurdere at mange vil have en chance i uniet hvis man kan finde ud af at FS. Jake med 721 mil point og Wild tiger med 479 mil point er selvfølgelig store, men de var også nogen af de første i DK til at benytte sig af discover RM metoden. Hvis man fjerne de to fra ligningen vil det ikke være så ubalanceret hvis størstedelen af andre flådehastighed x3 smutter derover.


    Wasat: 139.000.000-4.800.000

    Hyperion: 132.000.000-700.000

    Izar: 183.000.000-17.000.000

    Japetus: 77.000.000-2.000.000

    Kallisto: 41.000.000-1.900.000

    Libra: 68.000.000-8.000.000

    Merkur:14.000.000-3.600.000


    Tja det var mit point of view :)

  • Så du vil merge Merkur?


    Hvis der skal komme aktivitet kræver det i mit hoved at nogle af de store accs bliver slået til samme uni.

    Hvis du bare smider Kallisto ind som foder til Nyx, Jake eller Spacey kan jeg vitterligt ikke se pointen med merge. Er det bare at ødelægge det sidste aktivitet der er i .dk? Selvfølgelig er den nyeste server den mest aktive...

    Lige nu er Merkur det mest aktive uni. By far.

    Med halvt så mange online lige i dette sekund kommer Libra.

    Bag det har de en tiende del on. Så jeg kan ikke se hvordan det skulle bidrage til aktivitet og det er vel det vi merger for?

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

  • Man vil aldrig kunne merge hele U1 ind i Quantum eller Sirius eller omvendt eller på kryds og tværs. Det ville da være super fedt at se nogle store accounts møde hinanden men man har nu engang valgt den hastighed man har lyst til at spille med.


    Ja tænker at Merkur ryger med i et merge. Hvis og når der kommer et merge vil det være om flere måneder dvs. Merkur vil ikke være voldsomt langt bagefter og man bliver nødt til at samle unierne for at der kan blive plads til nye. ellers ender vi med 30 unier hvor der er 5 aktiver i hvert og alle føler sig som konger af ogame uden nogen form for modstand :biggrin:


    Tænker at de du føler er et problem er toppen af U1, Quantum og Sirius . Problemet ved et merge er at der vil altid være nogle som er foran andre men hvad vil dit alternativ være? Gøre at de ældste unier ikke kan være med i et merge eller de skal merges med hinanden ? Mange account vil gå i FM fra de gamle unier hvis man tvinger dem til at rykke i et uni med settings der gør at deres aktivitet ikke passer med deres IRL.


    Spiller selv i Izar og er sku ikke bange for at ryge en tur i plæneklipperen af Spacey eller Masterfanta, det ville da bare være fedt med nogle der jagtede en.


    Tænker ikke det er et problem at nye unier ryger samme med nogle gamle. gamle unier har større interaktive som vil kunne forøge ens pointstigning og derved mindske forskellen.


    Tænker det største problem er Quantum da det ikke kun er 2 personer som er langt foran men en hel ally men så kan man jo bare lad vær med at vælge dem som target uni :)

  • hmm. Tror bare vi er meget uenige så. Jeg synes klart at point er den vigtigste faktor. Derudover synes jeg ik man skal merge hvis det intet formål har. Jeg ved da at hvis Merkur kommer til Quan/uni 1/sirius. Så spiller jeg på min acc der istedet. Længere er den ikke.


    Sidste merge, som sådan set ikke skabte så meget aktivitet, men blot ødelagde alt mizar aktiviteten, gjorde det rigtigt at kaste de små sammen og de store for sig. Dengang spillede jeg også i Sirius og er taknemmelig over at vi ikke kom med i stor mands merge. Jeg havde også en acc i Ursa, som jeg havde ladet stå i fm. Den blev så merget til Wasat og lå pludselig nr 5.:confused::confused:

    Altså lå en eller anden random Ursa ally i toppen af et uni de ikke gad være i. Det sugede meget liv ud af Wasat må jeg indrømme. Nu ligger jeg så nr 3 i merkur, så jeg ville nok have en fin chance med mine 10 mio points imod Kallisto. Men hvis jeg skal beholde 2x flåde hastighed så siger du jeg skal til Quantum?

    For slet ikke at tale om resten af uniet..

    Det handler ikke om 1-25, især ikke når vi har folk i top 200 som er meget aktive, spørger til råds osv. Der kommer ny accs hver dag. Lad os nu nyde at der er et aktivit uni:blink: Det handler om at vores nummer 5 ville ligge uden for top 500 i merge.

    Derfor merger man efter point.


    Så at merge Merkur i Quan Den går satme ik. Selvom N1xorn3m3s7s er vældig sød, så er han ikke sød.

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

  • Ja vi er nok bare uenige hehe men man skal hellere ikke altid være enige så bliver det kedeligt :thumbsup:


    Libra gik fra 735 aktive spillere til 81 på et halvt år. I Merkur var der 440 aktive den er nu nede på 177 aktive spillere efter 2 måneder den følger lidt samme tendens. Hvis man kigger på udviklingen af de sidste mange nye unier er der et sted mellem 10-30 aktive spillere inden der er gået et år.


    Ville det ikke være federe at så komme over i et mere aktivt uni? Selvfølgelig er det svære grundet nogle større flåde, men man ville ikke ende med en account som efter et år er halvkedelig at spille på, hvor det eneste spændende er når ens expo rammer et sort hul eller en pirat :fatgreengrin:


    PS: Mon ikke du kan stikke N1xorn3m3s7s noget deu eller nogle ST/LJ så han kan flyve nogle expo, det giver ham bedre profit end at gå efter en spiller med 20 mil point lige pt :wink3:

  • Man vil aldrig kunne merge hele U1 ind i Quantum eller Sirius eller omvendt eller på kryds og tværs. Det ville da være super fedt at se nogle store accounts møde hinanden men man har nu engang valgt den hastighed man har lyst til at spille med.

    Det var da det de gjorde i sidste merge.

    Mizar, Draco, Pegasus, Nekkar, Orion -> Quantum & uni 1


    Det kan være vi mangler et par år til at få flere unis? De har bare ikke samme aktivitet som for 3 år siden, før de begyndte at komme med to måneders mellemrum.

    Libra gik fra 735 aktive spillere til 81 på et halvt år. I Merkur var der 440 aktive den er nu nede på 177 aktive spillere efter 2 måneder den følger lidt samme tendens. Hvis man kigger på udviklingen af de sidste mange nye unier er der et sted mellem 10-30 aktive spillere inden der er gået et år.

    Der er forskel på at være aktiv og at oprette en konto for at se hvordan landet ligger :squint::wink3:

    Jeg får MD hver nat, her er rigelig aktivitet:thumbsup: - Igen, jeg tror ikke der ville komme mere aktivitet hvis man smed os til et andet uni.

    Jeg tror det handler om at redde de unis der allerede har lav aktivitet. Ellers så merge Libra, Kallisto og Merkur, hvis der går et halvt års tid inden merge finder sted. Jeg tror ik på at merge til de store unis gør noget godt for små unis. Men det er spændende at høre din side af sagen:tongue3:

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

    Edited once, last by Sidekick ().

  • Du skriver at de lage det større/gamle unier samme, men blev der merged så man skulle skifte flådehastighed ? har holdt en meget lang pause fra ogame så var der ikke ved sidste merge :smile2:


    I tilfælde af at jeg vil risikere at ende med andet en x1 i hastighed så ryger min konto enten på slet eller i FM har ikke tiden til andet :squint:


    Det er altid fedt i starten af et uni massere af aktivitet, sonder angreb osv. men hvad om et halvt årstid når det hele er stilnet af vil du så ikke hellere have et uni med noge større "fisk" og mere aktivitet.

    I mit tilfælde vil jeg hellere have aktivitet ved at nogle sonder mig en at være alene på toppen i et dødt uni :biggrin:

  • Sirius: 721.000.000-15.000.000

    Analyse: Der er et kæmpe spænd fra nr 1 til nr 25. Vil dog vurdere at mange vil have en chance i uniet hvis man kan finde ud af at FS. Jake med 721 mil point og Wild tiger med 479 mil point er selvfølgelig store, men de var også nogen af de første i DK til at benytte sig af discover RM metoden. Hvis man fjerne de to fra ligningen vil det ikke være så ubalanceret hvis størstedelen af andre flådehastighed x3 smutter derover.

    Så vidt jeg ved var jeg den første til at bruge det, brugte det ikke så religiøst i starten, men havde lavet matematikken sammen med en kammerat om at det var det der bedst kunne betale sig.

    Hvis jeg nakker Vendelboen's konto igen, så laver jeg måske hvad 20 milliarder profit, det er en dårlig dag for mig med expo. Så alle er velkomne i Sirius, jeg gider sgu ikke være aktiv når jeg kan være inaktiv og stadig lave en ekstrem mængde point.

    Og hey det er ikke 721.000.000 point, det er 732.000.000 :D


    Om der kommer merge eller ej er ligegyldigt for mig, spillet er alligevel ødelagt grundet expo, og de kan ikke rigtig fjerne det nu da folk ville stå meget fortabte hvis man ikke har brugt det.


    Kom ind i Sirius, vi har de bedste stats og dejlig store inaktive.

    Number 1 in ogame.dk & 30% bedre spiller end n1x

  • Så vidt jeg ved var jeg den første til at bruge det, brugte det ikke så religiøst i starten, men havde lavet matematikken sammen med en kammerat om at det var det der bedst kunne betale sig.

    Hvis jeg nakker Vendelboen's konto igen, så laver jeg måske hvad 20 milliarder profit, det er en dårlig dag for mig med expo. Så alle er velkomne i Sirius, jeg gider sgu ikke være aktiv når jeg kan være inaktiv og stadig lave en ekstrem mængde point.

    Og hey det er ikke 721.000.000 point, det er 732.000.000


    Om der kommer merge eller ej er ligegyldigt for mig, spillet er alligevel ødelagt grundet expo, og de kan ikke rigtig fjerne det nu da folk ville stå meget fortabte hvis man ikke har brugt det.


    Kom ind i Sirius, vi har de bedste stats og dejlig store inaktive.

    Eller spil i merkur, hvor det stadig er vigtigere at ramme spillere end ruinmark. Mit hit på consul ceti lavede mig mere end hvad jeg laver på 3-4 dage på ren expo og det optog kun mine lj i lidt over en time:thumbsup:

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

  • Eller spil i merkur, hvor det stadig er vigtigere at ramme spillere end ruinmark. Mit hit på consul ceti lavede mig mere end hvad jeg laver på 3-4 dage på ren expo og det optog kun mine lj i lidt over en time:thumbsup:

    Giv det et par uger, så laver du mere med expo end du gør på hits, forstår ikke folk der ikke bare hopper med, hvis ikke man gør så stiller man sig selv meget dårligt i forhold til sine modspillere.

    Number 1 in ogame.dk & 30% bedre spiller end n1x

  • Eller spil i merkur, hvor det stadig er vigtigere at ramme spillere end ruinmark. Mit hit på consul ceti lavede mig mere end hvad jeg laver på 3-4 dage på ren expo og det optog kun mine lj i lidt over en time:thumbsup:

    Giv det et par uger, så laver du mere med expo end du gør på hits, forstår ikke folk der ikke bare hopper med, hvis ikke man gør så stiller man sig selv meget dårligt i forhold til sine modspillere.

    Jeg laver mere end nogen anden på expo i merkur:squint::wink3:


    Men det betyder ikke at en milliard res ikke varmer godt.. Ofte kan det betale sig at bygge nogle skibe til at fjerne de modspillere:rolleyes2:

    Især når man så får 80% rm istedet for 20%. Så hvis man laver et enkelt hit har ens krydsere/recs betalt sig ind:tongue3:

    Jeg kan ikke lave 1,2 milliarder res på expo på en dag, men det gjorde jeg på hits. Selvom jeg havde expo ude det meste af dagen og så trak dem til side og sendte.:borg:

    658 posts on the Danish board...

    2018:
    429 rips killed in NINJA. - Pegasus
    85 rips killed in AKS AS#1 - Ursa

  • hvem er du? og hvad blandes jeg ind i?

    bare siden i skal tagge mig


    Edit: ser du er fra Izar og har da selv en større acc?

    og alle kan spille spillet som det er mest effiktivt, man kan også lade være og stille sig over i hjørnet og sige det til en voksen, men det sker der ikke meget ved :( (har prøvet og FoolTurn er stadig efter mig)

    Snetnyf.jpg

    DK: Rank 1 Before newbie expo abuse.

  • efter min mening skal uni 1 forblive uni 1. men samtidig synes jeg ikke folk skal "tvinges" der ind. tænker sirius og uni skulle være target for de 4-5 ældste unis. der er både til hurtig og langsom stil. hvad angår de nyere unis så tænker jeg det vil give god mening at lave ca samme system, på den måde tvinger man så vidt muligt ikke folk ind i nye settings. VI bliver aldrig alle sammen tilfredse, men personligt ser jeg det som den mest fair måde at køre det på :)

  • Uni 1 bliver aldrig til andet end uni 1 - Er enige i hvis man skal merge noget så merge i flåde hastighederne, hvilke der merger med hvad er jeg ret ligeglad med, skal sgu være frit slag for alle - Synes dog de sidste 3 nye unis skal merges sammen i stedet for at komme over i et flere år gammel uni, mener jeg også var det der skete sidst.

  • Jeg er helt Enig med Fadkidlagirl, jeg kunne ikke selv have beskrevet det bedre.

    Jeg er godt klar over det kan være et problem i forhold til at der kommer nogen voldsomt store spillere ind i uni'erne, men jeg ser det som en modstand til de store, så de ikke behøver gå efter os "mindre" og samtidig får vi vel også noget nyt blod at jage på vores egen størrelse.

    Men Ideen om et merge, synes jeg er super fedt ! Det vil skabe meget mere liv i spillet.
    Specielt hvis folk selv kan bestemme hvad de vil merge til. Og det er så her jeg er helt enig, det er flådehastigheden der tæller. Det vejer helt sikkert tungere end en given point forskel. Point kan indhentes "over tid", men hurtigere flådehastighed vil gøre at jeg ikke kan spille pga IRL.

  • Sidste merge skabte mere aktivitet i 3 måneder (i Q) men smadrede ale unier der kom der ind efter et års tid

    jeg ved ikke om jeg er for eller imod merge tbh men merge blandt danske unier virker lidt som at lukke et helt land ned i 2 måneder pga en pandami og så bare åbne alt op fra den ene dag til den anden uden vaccine fordi man bliver utoldmidig... det virker kort tid men problemet bliver meget værre i sidste ende.

    Snetnyf.jpg

    DK: Rank 1 Before newbie expo abuse.