Gezien ik de laatste tijden regelmatig te horen krijg om mijn beklag via de juiste kanalen te doen, dacht ik het is tijd voor een discussie;
In de afgelopen maanden valt het mij op dat bij kritiek, en of algemene vragen het "team" gelijk in de verdediging schiet, en rare aannames/conclusies trekt.
Er wordt vaak verwezen naar de "juiste kanalen"; hier wordt gehint naar tickets, echter is mijn persoonlijke ervaring dat je in tickets zelden tot nooit inhoudelijk reactie krijgt op vragen die gesteld worden. Al helemaal als het een klacht betreft dan is mijn gevoel 9 van de 10 keer bij dat die "het archief" in gaat. (archief staat hier synoniem voor prullenbak, dat is iig mijn mening)
Wanneer "de juiste kanalen" geen wederhoor geven, dan eindigt het traject wat spelers kunnen nemen; als spelers vinden dat ze niet gehoord worden, waarom zouden ze dan niet op bijvoorbeeld discord, of het board een topic hierover mogen aanmaken?
Let op dat sommigen van mijn klachten/vragen ondertussen al maanden lopen, een ticket is op 6 july jarig te noemen, en loopt dan een jaar. Ik heb het niet over de "ik moet 3 dagen wachten op een antwoord op mijn ticket" opmerkingen; (wat trouwens ook al een reden is om over te klagen imho, 2 dagen; fine, maar 3 dagen, en regelmatig 7, of 14 dagen voor een ticket reactie, rly?)
met "team" heb ik het niet geheel over de vrijwilligers, maar voornamelijk over de aansturing vanuit GF. Ik kan van een vrijwilliger bepaalde dingen niet verwachten, echter is het GF's verantwoordelijkheid om in redelijke tijd te reageren, en om "behoorlijk" reactie te geven op vragen/klachten. Het moment dat een vrijwilliger wel slecht/vreemd reageert, dan zie ik dat alsof GF slecht reageert, gezien die 100% verantwoordelijkheid draagt over zijn/haar vrijwilligers.
tl;dr
delen mensen de ervaring met slechte/incomplete reactie in tickets?