Algemene teamvragen

• Gezien ik de laatste tijden regelmatig te horen krijg om mijn beklag via de juiste kanalen te doen, dacht ik het is tijd voor een discussie;

In de afgelopen maanden valt het mij op dat bij kritiek, en of algemene vragen het "team" gelijk in de verdediging schiet, en rare aannames/conclusies trekt.

Er wordt vaak verwezen naar de "juiste kanalen"; hier wordt gehint naar tickets, echter is mijn persoonlijke ervaring dat je in tickets zelden tot nooit inhoudelijk reactie krijgt op vragen die gesteld worden. Al helemaal als het een klacht betreft dan is mijn gevoel 9 van de 10 keer bij dat die "het archief" in gaat. (archief staat hier synoniem voor prullenbak, dat is iig mijn mening)

Wanneer "de juiste kanalen" geen wederhoor geven, dan eindigt het traject wat spelers kunnen nemen; als spelers vinden dat ze niet gehoord worden, waarom zouden ze dan niet op bijvoorbeeld discord, of het board een topic hierover mogen aanmaken?

Let op dat sommigen van mijn klachten/vragen ondertussen al maanden lopen, een ticket is op 6 july jarig te noemen, en loopt dan een jaar. Ik heb het niet over de "ik moet 3 dagen wachten op een antwoord op mijn ticket" opmerkingen; (wat trouwens ook al een reden is om over te klagen imho, 2 dagen; fine, maar 3 dagen, en regelmatig 7, of 14 dagen voor een ticket reactie, rly?)

met "team" heb ik het niet geheel over de vrijwilligers, maar voornamelijk over de aansturing vanuit GF. Ik kan van een vrijwilliger bepaalde dingen niet verwachten, echter is het GF's verantwoordelijkheid om in redelijke tijd te reageren, en om "behoorlijk" reactie te geven op vragen/klachten. Het moment dat een vrijwilliger wel slecht/vreemd reageert, dan zie ik dat alsof GF slecht reageert, gezien die 100% verantwoordelijkheid draagt over zijn/haar vrijwilligers.

tl;dr

delen mensen de ervaring met slechte/incomplete reactie in tickets?

• ik geef je volledig gelijk

je word van het kastje naar de muur gestuurd , of ze mogen geen info geven ...

dan komen ze wel met de vraag, hoe je dag eruit ziet (je doei is ook PRIVE)

vind dat jillian een heel goed punt maakt hier

ik volg dezee discussie

• Het moment dat een vrijwilliger wel slecht/vreemd reageert, dan zie ik dat alsof GF slecht reageert, gezien die 100% verantwoordelijkheid draagt over zijn/haar vrijwilligers.

1,

heel erg vaak ben jij degene die altijd klaar staat om te antwoorden, of het nu discord is of een topic dus als jij niet meteen een antwoord krijgt zie ik dat niet als een probleem.

2,

het team is dermate autonoom dat een terugkoppeling naar GF bijna onmogelijk is...

3

GF maakt zich echt niet druk om NL..

4,

vrijwilligers, dat wil niet zeggen dat zij kennis van zaken hebben, wat ik ook ernstig betwijfel of zij idd kennis hebben van Ogame of Ogane gerelateerde zaken.

5,

niet zo zeuren !

• 1,

heel erg vaak ben jij degene die altijd klaar staat om te antwoorden, of het nu discord is of een topic dus als jij niet meteen een antwoord krijgt zie ik dat niet als een probleem.

giphy.gif

3

GF maakt zich echt niet druk om NL..

Waarschijnlijk true; maar welk punt probeer je hier mee te bereiken met die opmerking?

4,

vrijwilligers, dat wil niet zeggen dat zij kennis van zaken hebben, wat ik ook ernstig betwijfel of zij idd kennis hebben van Ogame of Ogane gerelateerde zaken.

als je gelezen had, doel ik ook meer naar de sturing vanuit GF, opnieuw; welk punt probeer je te bereiken met deze opmerking?

5,

niet zo zeuren !

dat bepaal ik zelf wel :confused:

Aanvullend op mijn eerste bericht:

Op discord zijn blijkbaar waarschuwingen voor onderwerp A, een reden om te muten voor onderwerp B.

Vraag me af wanneer gewoon de "wij mogen ook zonder reden muten en/of bannen" kaart getrokken wordt.

• Misschien dat je NB eens moet gebruiken in je klaagzang.

Vrijwilligers worden hier in het diepe gegooid zonder voldoende kennis van het geheel.

Enkele overleven de beginfase en groeien uit tot dictators, nog steeds zonder kennis.

Geen inlevingsvermogen wat het spel voor impact heeft op sommige spelers ( zijn er veel !)

Je schrijft : sommige van mijn tickets, dus ben je in mijn en "teamleden" ogen dus een notoire klager wat het humeur van de teamlers sterk doet dalen en wij, als normale spelers, de dupe van zijn.

Accepteren zou voor jou het toverwoord moeten zijn )

Vraag me af wanneer gewoon de "wij mogen ook zonder reden muten en/of bannen" kaart getrokken wordt.

Voor jou de rode kaart !

• Vrijwilligers worden hier in het diepe gegooid zonder voldoende kennis van het geheel.

Enkele overleven de beginfase en groeien uit tot dictators, nog steeds zonder kennis.

Geen inlevingsvermogen wat het spel voor impact heeft op sommige spelers ( zijn er veel !)

lees ook: Sturing vanuit Gameforge

Voor jou de rode kaart !

Blijkbaar, maar dat wordt dan tot nog toe alleen achter me rug om geroepen :thumbsup:

Edited 2 times, last by Jillian ().

• lees ook: Sturing vanuit Gameforge

Inlevingsvermogen of anders gezegd, emotionele intelligentie ontbreekt bij de meeste Jillian !

Dwang naar machtsvertoon is sterker bij .........

En deze twee eigenschappen kun je niet sturen, ook GF kan dit niet, helaas.

• OT: vanuit het team zelf heb ik geen slechte ervaringen. Sterker nog, ik vind ze behoorlijk coulant in het toestaan van alle dreg die Bolder mag spuwen.

In de ene keer dat ik een discussie per ticket had met de coma moest ik inderdaad elke keer 2 weken wachten op een antwoord. Ik had het gevoel dat dat antwoord dan steeds enorm afgeraffeld was om er maar snel vanaf te zijn. Geen poging om de ander te begrijpen. Herken wel wat je zegt daarin.

• Ik had het gevoel dat dat antwoord dan steeds enorm afgeraffeld was om er maar snel vanaf te zijn. Geen poging om de ander te begrijpen. Herken wel wat je zegt daarin.

Waar ik wel discussies met Coma's heb gehad die redelijk lang door gingen, en waar behoorlijk echt een discussie gehouden werd - zodra het over bans of iets dergelijks gaat dan staan ze gelijk in standje "hoe minder woorden hoe beter"

Je kan niet verwachten dat een speler een teamlid/coma op zijn of haar woord geloofd; al helemaal niet als je zelf beter weet.

Team trekt regelmatig dingen uit context, nemen verkeerde assumpties; maar als jij als speler het zelfde doet met de, door hun bewust gelimiteerde informatie dan zit je ineen fout.

double standards enzo.

• OT: vanuit het team zelf heb ik geen slechte ervaringen. Sterker nog, ik vind ze behoorlijk coulant in het toestaan van alle dreg die Bolder mag spuwen.

Probeer je nu mij een ban aan te smeren ventje ??

Na een discussie met de coma was ik verbaast dat ik zo snel en goed geholpen ben.

Dus 10 punten, maar beslist niet voor andere team leden.

• Vooralsnog, gezien het lopend is zal ik het nog meer globaal houden dan de brief zelf maar verhaaltje tijd:

Op 18 juni heb ik een klachtenbrief geschreven;

De klachtenpunten hierin zijn, vrij specifiek behandeld in de brief - echter gezien we nu "op onofficiële kanalen" zitten zal ik het even zo globaal mogelijk houden.

De klachten punten in deze brief waren als volgt, sommigen komen over alsof het eerder benoemd is, maar in de brief had ik 5 onderwerpen waarin bepaalde klachten opnieuw als "klacht" terugkwamen.

1) langlopende tickets lopen in rondjes. Je begint bij punt A, en je eindigt uiteindelijk ook weer bij punt A. - in het voorbeeld wat in aangaf in de brief beschrijf ik hoe ik in een dispuut meermaals een uitzondering voor iets krijg, om dan uiteindelijk weer terug te komen bij het originele probleem, eerder genoemd punt A.

2) Balans problemen, of Bugs - worden veel te lang "geaccepteerd" of "genegeerd" - dat wil zeggen, neem combat expo als voorbeeld: hier is enorm veel misbruik van gemaakt, wat enorme onbalans maakt. Dat tezamen met dat we "uiteindelijk" allemaal in dezelfde uni komen; maakt het enorm unfair gameplay (andere voorbeelden: multiplicatie bug(s), resource bugs, en de graveyard)

3) Gameforge neemt geen, tot weinig verantwoordelijkheid voor problemen die, door hun zelf veroorzaakt worden. Dit is gedeeltelijk gelinkt aan onderdeel 2. De verantwoordelijkheid die uiteindeijk genomen wordt, zorgt voornamelijk voor problemen bij de spelers. (lees: merges, onbalans etc)

4) punt 4 is een opsomming van het verhaaltje wat ik hier voor nu niet zal delen; Gebrek aan communicatie, een "must" om alles zo faag mogelijk te verwoorden (geen definitieve antwoorden), 2 verschillende weegschalen waarop team en spelers behandeld worden; elke regel die gebruikt kan worden om kritiek te "stoppen" wordt waar mogelijk uit context gehaald om gebruikt te worden.

5)Communicatie is onprofessioneel, en lijkt maar een doel te hebben: Tijdrekken.

6) Ban gerelateerde vragen in tickets blijven onbeantwoord - in een systeem waarin "guilty unless proven innocent" ipv "innocent untill proven guilty" de norm is, kan je je op moreel niveau niet verschuilen achter "geheime informatie"

De laatste lijst met klachten had geen beschrijving; maar toch zal ik ze hier nog benoemen:

1) het appeal/escalatie proces wat nu gehanteerd wordt is kapot - en wordt puur gebruikt om dit proces zo moeilijk mogelijk te maken - met de intentie om te vertragen, en/of af te schrikken dat mensen het überhaupt proberen.

2) Opinie wordt door teamleden vaak behandeld als feit

3) Coma's zijn traag in reactie - het is de afgelopen 3 weken waarin mijn klachtenbrief actief is acceptabel, maar in het verleden (en ook nog steeds bij bepaalde coma) sta je gewoon zeker een week in de wacht voordat je een lege, nietszeggende reactie krijgt.

4) als je meer dan 1 vraag stelt in een ticket, is het bijna aannemelijk dat alleen de vraag die ze willen beantwoorden beantwoordt wordt - de andere vraag wordt bewust of onbewust compleet genegeerd.

5) Deze valt min of meer samen met eerder punt: gameforge neemt geen verantwoordelijkheid. Fouten kunnen gemaakt worden, echter is het niet acceptabel dat foute beslissingen soms maanden lang actief blijven, terwijl er vrij snel duidelijk is dat ze enorme gevolgen hebben. Vaak zijn ze ook; vrij simpel "een halt" toe te roepen. (combat expo, graveyard / merges)

6) een gebrek aan respect naar de spelers/gebruikers - (bewust dingen vaag/ in grijs gebied houden)

7) De manier waarop Gameforge met klachten en vragen omgaat, laat het lijken alsof de enige manier je gehoord kan worden via externe wegen is. Wat het een enorme barrière maakt voor gebruikers om het überhaupt te proberen.

8) Er is maar een "officieel kanaal" - zodra je op discord, of bijvoorbeeld het forum beklag doet, wordt over het algemeen snel afgekapt met het verhaal "gebruik officiele kanalen". Maar wat als die kanalen geen gehoor geven?

De klachtenbrief is nog in behandeling. Vandaar dat ik eventuele reacties die ik hierop gekregen heb, nog even voor mij houd. Echter vond ik het wel tijd om het e.e.a van de brief te delen, om te zien of er draagvlak is bij andere gebruikers/spelers.

• Hoe staat het hier mee? Jillian

Ze willen niet verder in gesprek hierover vanwege, i quote:

*KNIP*!

Ook al was er over deze kwestie(s) niets gedeeld behalve de brief zelf.

Kamikaze @ 18-08 10.00 - het plaatsen van antwoorden zonder iemands toestemming is niet toegestaan. PM verstuurd.

Edited 2 times, last by Kamikaze ().

• Kamikaze

Closed the thread.