Het spel heeft de laatste tijd enkele interessante toevoegingen gekregen, zoals het profiel, wat ik persoonlijk een leuk idee vind. Toch mis ik een aspect, namelijk de vrouwelijke kant van het profiel. Ik begrijp dat dit spel voornamelijk wordt gespeeld door jongens en mannen, maar er zijn ook zeker vrouwen die het spel spelen.
Daarom zou het fijn zijn als er bij het creëren van een profiel meer rekening gehouden wordt met een keuze voor man of vrouw. Zeker gezien de hedendaagse discussie over gender en genderidentiteit, zou het toevoegen van deze optie een goede stap zijn.
Een vrouwelijke versie van bijvoorbeeld de titel "sterrenheer" zou een leuke aanpassing zijn, zodat ook vrouwelijke spelers zich erkend voelen. Daarnaast valt op dat het aantal vrouwelijke avatars lager is dan het aantal mannelijke, wat de diversiteit in het spel niet echt ten goede komt. In het nieuwe seizoen lijken alle personages mannelijke avatars te zijn, terwijl de aliens, evenals de vrouwen, blijkbaar gelijk behandeld worden. Tot slot is het opvallend dat er bij de premium avatars helemaal geen vrouwelijke versie beschikbaar is. Dit zijn allemaal kleine, maar belangrijke dingen die het spel inclusiever en meer representatief zouden maken voor iedereen die het speelt.
Dit is dan ook meer een idee richting GF, ik ben dus daarom niet op zoek naar flauwe opmerkingen of de discussie of het profiel een toevoeging is of niet.