Het profiel en diversiteit

• Het spel heeft de laatste tijd enkele interessante toevoegingen gekregen, zoals het profiel, wat ik persoonlijk een leuk idee vind. Toch mis ik een aspect, namelijk de vrouwelijke kant van het profiel. Ik begrijp dat dit spel voornamelijk wordt gespeeld door jongens en mannen, maar er zijn ook zeker vrouwen die het spel spelen.

Daarom zou het fijn zijn als er bij het creëren van een profiel meer rekening gehouden wordt met een keuze voor man of vrouw. Zeker gezien de hedendaagse discussie over gender en genderidentiteit, zou het toevoegen van deze optie een goede stap zijn.

Een vrouwelijke versie van bijvoorbeeld de titel "sterrenheer" zou een leuke aanpassing zijn, zodat ook vrouwelijke spelers zich erkend voelen. Daarnaast valt op dat het aantal vrouwelijke avatars lager is dan het aantal mannelijke, wat de diversiteit in het spel niet echt ten goede komt. In het nieuwe seizoen lijken alle personages mannelijke avatars te zijn, terwijl de aliens, evenals de vrouwen, blijkbaar gelijk behandeld worden. Tot slot is het opvallend dat er bij de premium avatars helemaal geen vrouwelijke versie beschikbaar is. Dit zijn allemaal kleine, maar belangrijke dingen die het spel inclusiever en meer representatief zouden maken voor iedereen die het speelt.

Dit is dan ook meer een idee richting GF, ik ben dus daarom niet op zoek naar flauwe opmerkingen of de discussie of het profiel een toevoeging is of niet.

574-EA36-C-4-ABD-4905-9714-09-CB707-A2579.jpg

• gezien de maatschappelijke situatie begrijp waar je hierin vandaan komt, maar voor mij is dit in ieder geval geenprobleem. Dit is niet omdat ik een man ben, maar meer omdat ik denk dat het gebrek aan inclusie wat je hier voelt misschien minder door de gameforge ideen komt, en meer door een gebrekkige nederlandse vertaling.

Het voorbeeld wat je in je tekst geeft, Sterrenheer, lijkt op een directe vertaling van ''Starlord''. Starlord in het engels is een gender neutrale term op zich.

De enige andere titel die in het nederlands gendergebonden is, is ''Galactisch Keizer'' als ik even snel kijk, welke de veraling heeft ''Galactic Emperor''. ''Emperor'' is wederom een term die in het engels voor man en vrouw word gebezigd.

Het spijt me dat jij je niet voldoende erkend voelt in deze, en ik neem aan dat dat niemands intentie is. Mocht dit voor jouw een verbetering zijn kan het balletje natuurlijk altijd worden opgegooid.

in dezen ben ik alleen bang dat het er misschien eerder voor zal zorgen dat de nederlandse taal zal worden gedeactiveerd dan dat er een optie komt tot een genderkeuze, met alle extra code (lees bugs), vertalingen en andere negatieve speelervarings issues die het potentieel gaat creeeren.

Bob

• Wat je hier zegt klopt niet. Lord is een mannelijke titel en geen gender neutrale titel. Ook keizer of de engelse versie is mannelijk, al werd deze titel een tijdje ook voor vrouwen gebruikt.
    Het is niet alleen gebrekkige vertaling, het gaat om het hele spel.

Ik zie daarom ook niet waarom dit er voor zou zorgen dat de Nederlandse taal zou worden gedeactiveerd en dat het negatieve speelissues zal creëren in de vorm van bugs of andere dingen. In heel veel spellen met een profiel kies je wat je wilt zijn. Ik denk dat het geen grote aanpassing is.

574-EA36-C-4-ABD-4905-9714-09-CB707-A2579.jpg