Forslag/Diskussion: Ser ændring Polaris.DK

✨Season of Exploration is about to begin!
New servers will open on August 21!
More information here
  • Godmorgen,

Da mange andre fællesskaber allerede har gennemført fusionsrunden i 2025, ville det være nyttigt at foretage en undersøgelse i de nuværende måluniverser (jeg taler for Polaris) for at ændre indstillingerne.

I betragtning af at så mange forskellige værdier af økonomi og hastighed måtte opgive deres beskyttede miljø, er dette kun fair for disse spillere.

Jeg foreslår:

- Økonomi: Forøgelse fra x8 til x10

- Deuterium i affaldsfelter: ON

- Justering af angrebshastighed fra x4 til x3

• Jake00 you should msg people in polaris to come into forum to make suggestions, kinda what we did last time for uni1 since most dont use it :)

Burde lave en anden tråd for u1, vil være en skam med store ændringer, når folk har valgt uniet pga de settings i sin tid

• Jake00 you should msg people in polaris to come into forum to make suggestions, kinda what we did last time for uni1 since most dont use it :)

Burde lave en anden tråd for u1, vil være en skam med store ændringer, når folk har valgt uniet pga de settings i sin tid

Det vil heller ikke være de store ændringer i U1 hvis der kom 10 X ECO og 50% DEUT CONSUMPTION - og ang speed, så er der flere som har skulle tvangsvælge mellem 4 x SPEED (Polaris) og 1 x SPEED - hvor de har spillet speed x 2 - det ville være meget mere balanceret i forhold til alle de MERGES der har været indtil nu, at det blev SPEED X 2

just my point of view... :hi:

• U1 skal ikke ændres til 2x fleet speed. Det er det eneste 1x fleet speed vi har i dk. Det har altid været 1x fleet speed, og folk har selv valgt at merge ind i det.

Jeg ved godt GF har givet fingeren til deres brugere, ved at give dem valget mellem 1x fleet speed og 4x fleet speed ved et merget. Meeen det skal ikke ødelægge spillet for os der har været i U1 i mange år.

Højere øko og mindre deu forbrug er fint nok, selv om det bare gør man sætter flere cifre på points listen hos alle :)

Og FD, i valgte at flytte ind i U1 da man kunne hoppe rundt på servere man ville via gravyyarden ;)

• U1 skal ikke ændres til 2x fleet speed. Det er det eneste 1x fleet speed vi har i dk. Det har altid været 1x fleet speed, og folk har selv valgt at merge ind i det.

Jeg ved godt GF har givet fingeren til deres brugere, ved at give dem valget mellem 1x fleet speed og 4x fleet speed ved et merget. Meeen det skal ikke ødelægge spillet for os der har været i U1 i mange år.

Højere øko og mindre deu forbrug er fint nok, selv om det bare gør man sætter flere cifre på points listen hos alle :)

Og FD, i valgte at flytte ind i U1 da man kunne hoppe rundt på servere man ville via gravyyarden ;)

Fornyelse måske?

Det skader ikke at gå fra 1x til 2x. Så må man fleetsave når man laver noget andet.

Jeg spiller i 5x i ORG der skal der fleetsaves bare man laver en kop kaffe. Så 2x klare folk nok :)

Jeg spillede i U1 inden du byggede din første mine :tongue3: - der sker ikke det store ved at det bliver 2 x speed, - det ødelægger da mere for dem der er tvunget til at spille speed x 1

Jeg spillede i U1 inden du byggede din første mine :tongue3: - der sker ikke det store ved at det bliver 2 x speed, - det ødelægger da mere for dem der er tvunget til at spille speed x 1

Understandable.

But anyone who voluntarily plays in x1 has made this decision with full awareness of their mental abilities.

So, more or less: it's their own fault.

x1 has a tradition – it's always been x1 in other communities too. But you can find that out in a survey...

• I have tryed to make my point - I will survive speed x 1 if need be, but to say that it´s peoples own fault is a bit heartless - make them choose between 4 x speed and 1 x speed - if you should make the majority happy, wouldnt it be speed times two? just asking

tradition? whats the use?

• 1. Defenders' fleet speed: x4

2. Fleet speed of peaceful units: x4

3. Fleet speed of combat units: x2

4. Fleets' Deuterium consumption reduced by 50%

5. Number of galaxies: 7

6. Defense systems +30% to debris field

7. Fleet debris field to +70%

8. Deuterium in debris fields

This is my suggestion for universe 1

Zenitsusan

• I prefer settings / changes for POLARIS as following:

10x eco

4x attacking fleet speed

6x holding fleet speed

8x peaceful fleet speed

70% debris

deut into debris

0.5 deut

eventually ... ignore empty systems

• Well, I need to tread a bit careful on this topic.

My PERSONAL opinion are to:

U1:

Maybe set fleet speed a bit up to 2x

Deut to 50%

deut in Debris

Polaris:

10x eco

Deut in debris

Think all in all that would be a fair split.

• I would just reduce the speed of the Pacific Fleet to 6x too

• That would result in higher flight times for expo and transport/deploy to own coordinates... ngl, I don't like this at all.

Another thought about the whole progress here, maybe Zenitsusan might answer:

Why does .dk community stand back compared to other communities this much? Other communities change settings at the same time as merges are taking place and we still need to discuss IF settings are changed at all.

Other communities apparently planned ahead, prior to merges. Either .dk did not make plans, or the idea to change settings has been dismissed as being unwanted.