!mods flyt gerne tråden det rigtige sted, jeg kan ikke få love at poste andre steder end her, for kan ikke få lov at poste den andre steder
En legende vender tilbage – ikke for hævn, men fordi I aldrig slap mit navn.
Der findes øjeblikke i et spil, der ikke handler om flåder, tab eller rang. Der findes øjeblikke, hvor man forstår, at kampen ikke er fair – ikke fordi modstanderen er bedre, men fordi modstanderen har givet afkald på alt, hvad der gør et spil værd at spille.
Det øjeblik kom for mig, da Cartel valgte at ofre etik og moral for et backstab for ca. et årti siden. En handling, der ikke krævede mod – kun mangel på ryggrad.
Livet gik videre. Jeg gik videre. Kapitlet blev lukket, og spillet sluttede dér for mig.
… men her, næsten et årti senere, står mit navn der stadig.
Jeg bliver introduceret til en tråd, ( Hvor blev Relax af? )hvor RipMyVisa fortsat nævnes. Og ikke bare nævnes – nej: hele den evindelige debat om snyd, botbrug, bedrag og usle metoder blusser op igen.
board.en.ogame.gameforge.com/wcf/index.php?attachment/14721/
Som sædvanligt står den grædende dukke aKa FlyingDuck i front for et brag af en pibekoncert, alt imens den evigt usympatiske og provokerende Botten aKa Jake forsøger at udstille alle andre end sig selv. OHH HAPPY DAYS. Præcis som i de gamle dage. Intet nyt og vi står samme sted som for et årti siden – bortset fra at Jake igen har formået at få oprevet folk i forummet. Vorherre til hest.
Kære Dukke – højtråbende som altid, indholdstom som altid
FlyingDuck, du har altid været hurtig til at fortælle andre, hvad de gør forkert, og lige så langsom til at se farven på dine egne hænder. Nu læser jeg igen tråde om bots, dirty tricks, skjulte aftaler og dobbeltspil – i samme åndedrag som jeres spillere desperat forsøger at forklare, hvorfor mit navn stadig hjemsøger jer. Intet har ændret sig. I var ikke fair dengang – og I fulgte blindt Jake, som ironisk nok nu har vendt jer ryggen. ![]()
Så spørgsmålet er enkelt:
Er I færdige med grimme numre – eller er det stadig jeres eneste værktøj?
Kære Jake – Botten – manden der taler om andres evner efter 15 år
Jakob… “Botten”. Et navn, der blev en selvopfyldende profeti. Du skriver i tråden til Dukken: “Få dig da en anden hobby end at sidde og være sur over at du er dårlig til et spil du har spillet i 15 år.”
Hvis nogen skal være forsigtig med at dømme andres evner, så er det nok dig. For når en spiller – efter 15 år – stadig forbindes med:
- snyd
- botbrug
- manipulation
- skjulte DM-aftaler
- og moralsk underskud
… så handler spørgsmålet ikke om evner. Det handler om karakter. Og for dem, der ikke kender historien om backstabbet – Så er den eneste grund til, at det lykkedes for dig og Carteller, fordi du samtidig røvrendte kONGEN, den eneste der dengang talte for din ærlighed. Men ham kastede du også under bussen. ![]()
Så lad mig spørge dig direkte, Jakob: Kan du reelt spille spillet, eller er usympatiske metoder stadig den eneste måde, du kan eksistere på i OGame?
Er du – for første gang i 15 år – i stand til at spille efter reglerne? Det er dét, jeg er nysgerrig efter at se. Ikke fordi jeg forventer et mirakel, men fordi jeres egen tråd afslører, at I stadig undskylder jer selv for jeres egen moral.
Cartel – den falmende saga, der aldrig lærte spillet uden genveje
Når jeg ser tilbage på jeres historie, ser jeg ikke en alliance bygget på dygtighed.
Jeg ser en alliance bygget på:
- backstabs
- beskidte tricks
- “tickets” der opstod, når slag gik galt
- bortforklaringer, der overlevede længere end jeres aktivitet
Og alt jeg ser nu, er resterne af en alliance i FM, der ikke engang formår at rejse sig. Bevares – I har én aktiv spiller, der forsøger at bortforklare det hele med “folk har et liv”. Jamen dog. ![]()
At læse en tråd, hvor MIT navn stadig dukker op næsten et årti senere… det fik mig faktisk til at smile. Sikke en ære.
Hvorfor jeg virkelig er tilbage
Jeg vender ikke tilbage for at bekrige jer. Jeg vender tilbage, fordi jeres egne ord afslørede, at I stadig hænger fast i et øjeblik, som for mig for længst var afsluttet.
Når der stadig tales om mig efter så mange år, så må man da blive nysgerrig på, om Cartel overhovedet kan løfte et sværd længere.
Det er ikke hævn. Det er ikke nostalgi. Det er ren nysgerrighed – vakt af jeres egne ord. Eller rettere: Jakes ord. Så ja Jake…tak for den. Du fik faktisk vækket lysten til at spille igen. Noget er du trods alt lykkedes med. :![]()
Den endelige udfordring
Nu kommer så det svære: Kan I egentlig stadig spille spillet, eller er feriemodus den sidste rest af jeres tidligere storhed?
Hvis I virkelig kan stå på egne ben – så kom da ud og vis det. Men hvis jeres storhed aldrig var andet end en kulisse bygget på snuskede metoder og pibekoncerter… så forstår vi alle, hvorfor I ikke tør logge ind.
For én ting står krystalklar: Jeg faldt ikke dengang. I gjorde. Og jeres FM vidner om, at I stadig ligger der. ![]()
Så vågn nu op og træd ud af FM. Spil spillet, eller bliv i mørket – og lad universet se, at alt hvad der skulle til for at få mig tilbage var jeres egen desperation… efter næsten ti år.
/RipMyVisa