Aanpassing pulling regel

• Goedemiddag allemaal,

Een poosje terug is de pulling regel aangepast waardoor je slechts 500 miljoen grondstoffen per week naar een lager gerankte speler mag sturen.

Zelf speel ik in Bellatrix en heb ik gebruik kunnen maken van pulling voordat dit aan banden gelegd werd.

Ik ben echter wel van mening dat de regels van pulling behoorlijk extreem zijn en niet passen in een uni als Bellatrix.

Echter ben ik het zeker eens dat de regels wel nodig waren (tot op zekere hoogte).

Waar ik bijvoorbeeld van 0 naar een miljarden punten heb kunnen klimmen met een zeer beperkte investering in dm is niet eerlijk ten opzichte van andere spelers die deze mogelijkheden niet hebben.

Nu het volgende:

Ik wil een idee met jullie delen om de pulling regel iets te versoepelen zodat andere spelers (en ikzelf) toch lager gerankte vrienden beter kunnen helpen.

Waarom kom ik met dit idee? Omdat Bellatrix zo ver gevorderd is dat 500mil grondstoffen echt een druppel in een zwembad is. Dit geldt ook voor Cosmos bijvoorbeeld.

Voorbeeld: Een vriend van mij is al tijden aan het ploeteren om zijn astro bij elkaar te krijgen. Ik zou hem graag een paar miljard grondstoffen willen doneren, zodat hij ook verder kan met zijn opbouw.

Voor extra context, ik ben rank 8 en hij staat niet eens in de top50.

Maar ook spelers die een nieuw account aanmaken lopen al tegen een dergelijke achterstand aan waardoor de motivatie al heel gauw verdwijnt.

Wat zou ik graag veranderd willen zien (voorbeeld):

Pulling van spelers binnen de top20-25 is niet toegestaan en blijft op het limiet van 500mil per week

Pulling van spelers binnen de top10 economie naar lagere spelers binnen de top50 tot maximaal 25 miljard per week

Pulling van spelers binnen de top10 economie naar spelers lager dan de top50 tot maximaal 50 miljard per week

Zo blijft er wel een mogelijkheid om sneller op te bouwen voor nieuwere en lager gerankte spelers. Dit maakt het wellicht ook aantrekkelijke voor andere spelers om toch ergens in een vergevorderde uni te beginnen.

Bij het bovenstaande heb ik ook in het idee meegenomen dat er dan wellicht ook meer dm gekocht word door spelers. Ik ben van mening dat een beginnende speler minder snel dm koopt in een vergevorderde uni dan een speler die een leuke boost krijgt om sneller bij te kunnen komen. Dus inkomstenderving voor GF lijkt in mijn ogen geen rol te spelen.

Ook worden de investeringen van andere spelers enigszins gewaarborgd door er wel degelijk een limiet aan te koppelen.

Alle opbouwende kritiek of verbeteringen en ideeën zijn natuurlijk welkom!

Zeer matige speler

:twostars:

• Weer een matige post over een matig onderwerp door matige spelers bedacht en gebacked..

Gewoon de euro's erin die je nodig hebt en vind je het niet nodig genoeg doe je het niet..

Je bent niet verplicht he om geld uit te geven, je kan ook ouderwets sparen.

Zeer matige speler.

:twostars:

• Op pullen van top 50 of 100 na ben ik het wel mee eens.

Als je nieuwe spelers wilt aantrekken zou pullen tot een bepaald aantal punten mogelijk moeten blijven.

Daarna kan je verder alles zelf regelen.

En matige reacties bedacht door matige spelers hou je altijd. :trollface: :Vomit:

• Lastig, ik snap je punt. Nu nog from scratch beginnen in Bella wil je niet. Maar jouw groei van 200 miljoen naar 3000 miljoen en van plek 170 naar plek 20 in zo’n korte tijd vond ik ook niet helemaal eerlijk. Had ik toch liever gehad dat je er flink wat knaken tegenaan had gegooid zodat ik gratis kan blijven genieten.

Hoe eerlijk is het als een speler de top 20 in wordt gepulled met 3000 miljoen punten, terwijl ik als koos vriendloos maanden aan het sparen ben voor astro en met veel pijn en moeite 2 plekjes per maand stijg.

Als je begint in Bella dan is wekelijks 500 miljoen (als je deut geeft is het zelfs nog meer bij de handelaar) best leuk. Als je dan harder wilt stijgen dan gewoon de spaarpot aanspreken.

• Wel een beetje te strak doorgetrokken, er worden nu overal regeltjes verzonnen.

Voor een nieuwe uni heb ik van verschillende GO s al verschillende verhalen en uitleg gehoord, je mag niks pullen in en nieuwe uni .. ok fair.. maankansen mag wel.. van de 1 moet ik het puin zelf ophalen de ander vind dat ik moet oppassen dat het geen afgesproken hit is ( als ik 100lg kapot schiet ) geloof me nou.. ik wil best spios sturen en het zelf reccen maar dat is in het begin van een uni niet te doen. gevolg is at andere minder manen krijgen omdat ik ze niet mag sturen. omat andere GO weer zegt als ze het kristal terug sturen is het pulling.

Zou de aanpassing graag zien dat je in elk geval spios en LG kansen mag sturen en het puin evt mogen houden.

• Wel een beetje te strak doorgetrokken, er worden nu overal regeltjes verzonnen.

Voor een nieuwe uni heb ik van verschillende GO s al verschillende verhalen en uitleg gehoord, je mag niks pullen in en nieuwe uni .. ok fair.. maankansen mag wel.. van de 1 moet ik het puin zelf ophalen de ander vind dat ik moet oppassen dat het geen afgesproken hit is ( als ik 100lg kapot schiet ) geloof me nou.. ik wil best spios sturen en het zelf reccen maar dat is in het begin van een uni niet te doen. gevolg is at andere minder manen krijgen omdat ik ze niet mag sturen. omat andere GO weer zegt als ze het kristal terug sturen is het pulling.

Zou de aanpassing graag zien dat je in elk geval spios en LG kansen mag sturen en het puin evt mogen houden.

In de regel staat duidelijk beschreven dat maankansen niet mee tellen voor de pulling regel.

• Moonshots vallen niet onder de pulling-regel.

In principe is het toegestaan als de lagere speler het kristal naar jou als hogere speler terugstuurt. Want dan is in wezen de kans gewoon eerlijk geruild. Dit valt niet onder pushing.

Stel dat er nou heel veel maankansen gedaan worden tussen 2 of meerdere spelers. Je kunt altijd een ticket aanmaken. Dan kunnen de GO het nazien voor je. En als er iets niet klopt het meteen bij je melden in het antwoord.

Maankansen die echter gedaan worden op plaatsen waar al een maan is die vallen uiteraard wel onder pulling/pushing

• maankans betekend niet dat je het dat je het moet uitwisselen, of ruilen. maankans is een maankans.

Hier boven is dus duidelijk dat een maankans WEL onder de pulling tegen valt, onder dezelfde reden dat pulling geen pulling is als het handel. Om dezelfde reden vallen maankansen onder pushing als een hoger geplaatste speler er een voordeel uit haalt, lijkt me nogal misleidend om te zeggen dat het nu niet zo is.

Hele pulling regel is gewoon onzinnig en bedacht door mensen die het spelletje 10 jaar niet meer gespeeld hebben ofzo of te obsessed zijn met die 3 spelers die er ongelovelijk misbruik van maken en RMT niet bewezen van worden.

In uni's zoals bella en cosmos is een paar miljard wisselgeld.

• Nergens in mijn post staat beschreven dat een maankans wel onder de pulling regel valt. Een maankans valt hier niet onder.

De regels van wat er onder pulling valt zijn duidelijk beschreven op het board.

Met betrekking tot uitwisselen van maankansen wanneer wel en wanneer niet.

Wanneer een lagere speler een hogere speler een maankans doet, dan is er altijd een tegenprestatie. Hetzij het puin wat terug word gestuurd/ een maankans terug gedaan/ of de lagere speler ruimt zelf het puin. In dat opzicht is er niets veranderd.

• een maankans valt er dus wel onder als de gs dus niet teruggaan naar de hogergeplaatste speler, of de maankans wordt uitgewisseld. maar dan is er spraken van handel.

een maankans opzich valt dus wel onder pulling, net zoals een maankans van laag->hoog onder pushing valt, mis de maankans wordt terugstuurd.

Het beginsel is hier dat als het uitgewisseld wordt geen pushing of pulling is, omdat het effectief ruilen is. maar als het geen uitwisselen is, is het wel pushing of pulling, ergo maankansen an sich zijn dus niet uitgesloten van de pushing of pulling regel. zoals in de regels ook staat:

Het belang van een maan is groot, en veel spelers hebben er dus veel grondstoffen voor over om een maankans te krijgen. De regels staan dit ook toe, mits maankansen niet misbruikt worden om te pushen.

dit staat niet bij pulling, hierbij staat deze voorwaarde niet, in de huidige regels is het dus zo dat maankansen, of ze nou uitgewisseled worden of eenzijdig verstuurd worden, niet onder pulling vallen.

• Moonshots vallen niet onder de pulling-regel.

Ik zou dus verwachten dat onder de huidige regels hoger geplaatste spelers onbeperkt en zonder tegenprestatie maankansen aan lagere spelers mogen geven, ongeacht wie het puin ophaalt of niet.

• De discussie is begonnen omdat de regels erg onduidelijk zijn geschreven en ik via een ticket en via discord gewoon gevraagd het hoe dat zit,

Nadat ik in mn ticket kreeg uitgelegd wat pulling en pushing is dat ik de regels maar eens moet lezen.. ik nogmaals heb aangegeven dat het niet echt een probleem is om de regels te lezen en te begrijpen maar ik gewoon wil weten of ik maankansen naar lagere spelers mag sturen.

Met als antwoord dat dat alleen mag als ik het puin zelf ruim of als de speler het evt geruimde puin naar mij opstuurt ( als je dat doet zonder ticket is het volgends mij niet meer duidelijk waarom er GS naar mij gestuurd wordt en zou om misverstanden te voorkomen dan iedere keer een ticket gemaakt moeten worden.

onduidelijke regelsbedoel ik met deze regels, hier staat 500m per week,

is beperkt tot 500 miljoen grondstoffen per week.

Deze regel is op jou van toepassing als aan één of meer van de volgende voorwaarden is voldaan:

• Jouw universum is jonger dan 3 weken

OF

maar als je verder leest

• In nieuwe universums is het volledig verboden om grondstoffen te versturen vanaf de opening van het universum totdat het 3 volledige weken + 3 dagen oud is (tot de vierde daaropvolgende maandag).

De verwarring kwam door een antwoord van mijn ticket dat moo0ntry er wel onder valt,

• Oke,

Kijken of ik hem kan verhelderen voor je.

In de eerste 3 weken van een nieuwe server inclusief de 4 maandag van de nieuwe server, mogen er geen grondstoffen gedoneerd worden aan lagere spelers. Dit is pulling wanneer het wel gebeurd. Maar die 4e maandag had ook bij het eerste stukje moeten staan om meer duidelijkheid te verschaffen. Ik begrijp wat je bedoelt en zal dit balletje opgooien.

Na de verstreken tijd ( dus na de 4e maandag van de server) mogen er grondstoffen verstuurd worden naar lagere spelers. Maar met een max van 500m per week. Ongeacht welke grondstoffen zijn. Dit kan 500m metaal zijn, maar net zo goed 200m metaal, 200m kristal en 100m deuterium. Welke grondstof het is dat maakt niet uit. Als het totaal maar 500m is of minder per week.

Met betrekking tot de maankansen, hierin staat in de regel beschreven dat deze niet onder de pulling regel vallen.

• Met betrekking tot de maankansen, hierin staat in de regel beschreven dat deze niet onder de pulling regel vallen.

Dit is niet het antwoord wat we van de GO van de uni hebben ontvangen.

Tevens is mij vertelt dat basically handel NA pulling basically wordt gezien als het omzeilen van de pulling regel en banbaar, het zou ook wel fijn zijn dat er geen grote disclamer bij komt dat als je door iemand gepulled bent, je permanent niet meer mag handelen met die persoon. OF, doe eens gek, maar de regel niet retarded en maar het MSU of DSU, want ja zoals het nu is, is compleet onredelijk.