Goedemiddag allemaal,
Een poosje terug is de pulling regel aangepast waardoor je slechts 500 miljoen grondstoffen per week naar een lager gerankte speler mag sturen.
Zelf speel ik in Bellatrix en heb ik gebruik kunnen maken van pulling voordat dit aan banden gelegd werd.
Ik ben echter wel van mening dat de regels van pulling behoorlijk extreem zijn en niet passen in een uni als Bellatrix.
Echter ben ik het zeker eens dat de regels wel nodig waren (tot op zekere hoogte).
Waar ik bijvoorbeeld van 0 naar een miljarden punten heb kunnen klimmen met een zeer beperkte investering in dm is niet eerlijk ten opzichte van andere spelers die deze mogelijkheden niet hebben.
Nu het volgende:
Ik wil een idee met jullie delen om de pulling regel iets te versoepelen zodat andere spelers (en ikzelf) toch lager gerankte vrienden beter kunnen helpen.
Waarom kom ik met dit idee? Omdat Bellatrix zo ver gevorderd is dat 500mil grondstoffen echt een druppel in een zwembad is. Dit geldt ook voor Cosmos bijvoorbeeld.
Voorbeeld: Een vriend van mij is al tijden aan het ploeteren om zijn astro bij elkaar te krijgen. Ik zou hem graag een paar miljard grondstoffen willen doneren, zodat hij ook verder kan met zijn opbouw.
Voor extra context, ik ben rank 8 en hij staat niet eens in de top50.
Maar ook spelers die een nieuw account aanmaken lopen al tegen een dergelijke achterstand aan waardoor de motivatie al heel gauw verdwijnt.
Wat zou ik graag veranderd willen zien (voorbeeld):
Pulling van spelers binnen de top20-25 is niet toegestaan en blijft op het limiet van 500mil per week
Pulling van spelers binnen de top10 economie naar lagere spelers binnen de top50 tot maximaal 25 miljard per week
Pulling van spelers binnen de top10 economie naar spelers lager dan de top50 tot maximaal 50 miljard per week
Zo blijft er wel een mogelijkheid om sneller op te bouwen voor nieuwere en lager gerankte spelers. Dit maakt het wellicht ook aantrekkelijke voor andere spelers om toch ergens in een vergevorderde uni te beginnen.
Bij het bovenstaande heb ik ook in het idee meegenomen dat er dan wellicht ook meer dm gekocht word door spelers. Ik ben van mening dat een beginnende speler minder snel dm koopt in een vergevorderde uni dan een speler die een leuke boost krijgt om sneller bij te kunnen komen. Dus inkomstenderving voor GF lijkt in mijn ogen geen rol te spelen.
Ook worden de investeringen van andere spelers enigszins gewaarborgd door er wel degelijk een limiet aan te koppelen.
Alle opbouwende kritiek of verbeteringen en ideeën zijn natuurlijk welkom!