Posts by Sievertsen

Jeg er med på, at rumdock giver en gevinst på papiret, men dit regnestykke halter alvorligt.

Selv hvis du regner med en helt optimistisk handelsrate (f.eks. 3:2:1), så er dit samlede tab stadig et kæmpe minus. For at det skal gå i nul, skal du have en rate, der er langt bedre end noget, man realistisk kan handle til (f.eks. 1:1:1) og det er slet ikke medregnet, at du har brugt brændstof på at sende to gange.

Og så er der lige det med flytningen af planeter. Hvis du nu synes, det var så smart at kolonisere lige ved siden af mig, så glemmer du vist, at det koster rigtige penge at flytte en planet væk igen bagefter. Så når du først har sat dig der, hænger du på den, med mindre du vil smide endnu flere penge i spillet for at komme væk.

Men ærligt talt – den eneste grund til, at du overhovedet prøver at regne det her som en "profit", er for at retfærdiggøre dine handlinger over for dig selv og andre. Du ved godt, at det er et kæmpe tab. Men hvis du kan få det til at lyde som en god forretning, så ser det mindre dumt ud og så kan du slippe afsted med at fremstå som en klog spiller, der "bare spiller spillet"

Jeg er ærligt talt ret irriteret lige nu, så det her er ikke et angreb på dig som person, men bare min ærlige reaktion på situationen.

det her bliver min sidste besked i denne tråd, jeg har sagt hvad jeg har på hjertet og lukker den nu.

God fornøjelse fremover.

Nyd friheden Sievertsen.. og tak for spillet - btw, så er planeten ikke flyttet men opbygget da det er astro som var blevet færdigt - men vi har alle forskellige spillestile, og den med at bygge forsvar, det er stik imod min - desværre:blink:

happy rebuild life

Tak for forklaringen.

Hvis planeten er opbygget via astro og ikke flyttet, så beklager jeg misforståelsen.

Det ændrer dog ikke på, at det er netop den type spil, jeg ikke længere synes er sjov. Jeg er godt klar over, at du spiller helt efter reglerne, og jeg bebrejder dig ikke personligt.

For mig handler OGame om at bygge miner, udvikle planeter og se kontoen vokse over tid. Når en spiller er villig til at sende milliarder af ressourcer i minus for at fjerne en nabo eller bare for at skabe aktivitet, så har jeg ikke rigtig nogen måde at forsvare min spillestil på.

Du har din måde at spille på, og jeg har min. Ingen af delene er forkerte, men jeg må erkende, at spillet i sin nuværende form ikke længere passer til det, jeg søger.

Held og lykke fremover, og tak for kampene.

Jeg har besluttet at stoppe med at spille OGame.

Det eneste, jeg egentlig har gået op i i spillet, er at bygge forsvar og udvikle mine planeter. Men nu er det anden gang, at en flyveanden har flyttet en planet lige ned ved siden af mig for at angribe mig.

denne gangpdagede jeg det i tide. men tog ud og løbe, og da jeg kom tilbage, havde han angrebet igen.

For mig ødelægger det den måde, jeg gerne vil spille på. Jeg synes, det er blevet alt for pay-to-win, når man kan flytte sine planeter rundt på den måde. Det giver mig ingen reel chance, især når jeg ikke er online ret meget.

Jeg forstår godt, at andre spiller anderledes, men jeg synes ikke længere, at jeg har mulighed for at nyde den del af spillet, som jeg synes er sjov – nemlig at bygge forsvar og udvikle min konto i fred.

Derfor har jeg valgt at stoppe med at spille. God fornøjelse til jer andre.

:zerostars:

On 17-06-2026 --:--:--, the following fleets met in battle:

Attacker Flyingduck [CARTEL]

Cruiser 50.012.986

Battlecruiser 7.800.821

Defender Sievertsen [SMD]

Large Cargo 335.630

Colony Ship 2

Recycler 2

Espionage Probe 52.082

Solar Satellite 16.692

Deathstar 1

Crawler 1.151

Rocket Launcher 38.451.564

Light Laser 104.480

Heavy Laser 647.428

Gauss Cannon 123.067

Ion Cannon 619.651

Plasma Turret 793.752

Small Shield Dome 1

Large Shield Dome 1

After the battle ...

Attacker Flyingduck [CARTEL]

Cruiser 48.954.691 ( -1.058.295 )

Battlecruiser 7.745.577 ( -55.244 )

Defender Sievertsen [SMD]

Destroyed!

The attacker has won the battle!

The attacker captured:

12.103.493.055 metal, 8.558.637 crystal and 4.605.264 deuterium

The attacker lost a total of 35.386.295.000 units.

The defender lost a total of 199.127.322.000 units.

At these space coordinates now float 11.825.906.792 metal and 5.580.350.300 crystal.

The defender gain a wreckage field of 533.646.000 metal, 533.646.000 crystal and 0.

The attacker captured a total of 12.116.656.956 units.

The chance for a moon to be created from the debris was 20%.

The attacker(s) captured the debris.

Summary of profit/losses:

Summary attackers(s)

Metal: 1.106.179.847

Crystal: -4.028.916.063

Deuterium: -2.940.644.736

The attacker(s) lost a total of 5.863.380.952 units.

Summary defender(s)

Metal: -139.782.640.055

Crystal: -46.320.226.637

Deuterium: -24.073.820.264

The defender(s) lost a total of 210.176.686.956 units.