Posts by NLord

Beste community,

In 2010 heb ik mij aangemeld om me in te zetten voor de OGame.nl community, toendertijd als GO. Enerzijds was ik nieuwsgierig naar wat een GO allemaal wel niet kon zien en daarnaast wilde ik graag iets doen voor de, toen nog drukke, community. Ik heb diverse universa onder mijn hoede gehad en zowel drukke als leuke tijden gehad. Uiteindelijk werden universa echter rustiger en leger en was er weinig uitdaging in het GO werk.
    Er waren toen wel de nodige brandjes op het board die, naar mijn idee, onnodig escaleerden. Ik heb me toen aangemeld om te gaan modderen met het idee om te snappen waarom zaken escaleren en indien mogelijk er wat aan te veranderen. Na wat modderen mocht ik Super modderen en daarbij al mijn mildere beleid opleiden bij trials en uiteindelijk mocht ik zelfs admin worden. In het board beheer heb ik enkele aanvaringen gehad met gebruikers (te streng) en binnen het team (te mild), maar heb altijd mijn eigen koers behouden. Als je klachten krijgt over te streng en te mild, zit je waarschijnlijk redelijkerwijs in het midden.

Helaas viel een deel van mijn admin taken weg door het verouderd raken van het voorgaande board. Na enkele mislukte pogingen om dat board te upgraden, is er besloten om over te gaan naar het .org board. Hier kwam een deel van het echte admin werk wel weer terug, maar nog altijd niet volledig.

Mijn uiteindelijke besluit om mijn taken neer te leggen is een interne kwestie waar ik verder niet op in zal gaan, mijn zegje heb ik intern gedaan waar het behoord en daarmee is dat af. Maar als het vertrouwen weg is, dan is samenwerking wel erg lastig.

Initieel had ik aangegeven per 1 juli mijn taken neer te leggen, maar mijn beoogde opvolger had nog wat bedenktijd nodig. Gelukkig heeft Kamikaze aangegeven de functie van Board Admin te willen vervullen. Toen hij de knoop had doorgehakt vroeg hij nog om de ins- en outs van het takenpakket door te nemen. Dit is geen gek verzoek, dus daar heb ik mee ingestemd. Mijn einddatum schuift daarmee naar de afronding van de inwerkperiode.

Rest mij om iedereen te bedanken voor de fijne tijd in het team en de community. Ik heb een hoop mensen leren kennen en nog altijd wisselend contact met enkele ex-teamlers.

Kamikaze, heel veel succes met je nieuwe functie, ik heb vertrouwen in jouw invulling ervan.

Met vriendelijke groet,

Lord

OG_SpecialItemsInShop.jpg

Datum: 12 t/m 14 juli 2024

Tijd: Van 00:01 tot 23:59 (servertijd)

Wat: Met behulp van Donkere Materie zul je Newtrons, Detroids en Krakens kunnen kopen.

Op de tweede pagina kunnen epische items zichtbaar zijn of anders bij de speciale aanbiedingen.

En...

announcement_ogame_us_f065304e7cbbbb374321ec2968c50941.jpg

In LifeForms universa zullen in deze tijd de Lifeforms Newtrons en Krakens gekocht kunnen worden.

OG_ImportExportEvent.jpg

Datum: 09 t/m 11 juli 2024

Wat: Elke 4 uur zul je een voorwerp kunnen kopen bij import/export.

OG_Cashback.jpg

Datum: 08 & 09 juli 2024

Wat: 15% van de Donkere Materie verbruikt tijdens deze periode, wordt teruggestort binnen 2 dagen na het aflopen van het evenement.

Beste spelers,

Vanaf 05 juli 00:00 uur tot 07 juli 23:59 uur zal er een login-beloningsevent lopen.

(Let op! De laatste login moet gedaan zijn op 07 juli voor 23:59 uur, dan word het event gedeactiveerd.)

• Het event heeft 3 tiers.
    • Iedere tier kost 100 tritium.
    • Iedere inlog levert 100 tritium op (20% meer indien je alle officieren actief hebt.)

Met vriendelijke groet,

Jullie Ogame-team

OG_HappyDay.jpg

Van: 06 juli 2024 18:00

Tot: 07 juli 2024 23:59

Wat: In Aquarius, Bellatrix en Cosmos 100% extra Donkere Materie.

Wat: In overige universa 30% extra Donkere Materie.

Alle tijden op basis van servertijd

OG_FastResearch.jpg

Datum: 01 t/m 04 juli 2024

Wat: Alle onderzoeken die worden gestart tijdens dit event zullen 25% sneller afgerond zijn. Onderzoeken gestart buiten deze periode zullen geen versnelling hebben.

De onderzoeksbonus van de Ontdekkers Klasse telt ook nog mee.

2020-04-06_OG_Announcement_graphics_runtime_sales_800x540.jpg

Datum: 01 t/m 03 juli 2024

Wat: 10% - 20% Korting op Boosters;

7 dagen Boosters: 10% korting

30 dagen Boosters: 15% korting

90 dagen Boosters: 20% korting

Datum: 30 juni 2024

Wat: 20% korting op het kopen van een andere Klasse item.

Let op, er kan slechts één Klasse tegelijk actief zijn!

OG_ItemExpedition.jpg

Datum: 28 t/m 30 juni 2024

Wat: Bij expedities zul je dezelfde voorwerpen kunnen buitmaken als bij veilingen en import/export.

OG_SpecialItemsInShop.jpg

Datum: 25 & 26 juni 2024

Wat: Met behulp van Donkere Materie zul je Newtrons, Detroids en Krakens kunnen kopen.

Op de tweede pagina kunnen epische items zichtbaar zijn of anders bij de speciale aanbiedingen.

En...

announcement_ogame_us_f065304e7cbbbb374321ec2968c50941.jpg

In LifeForms universa zullen in deze tijd de Lifeforms Newtrons en Krakens gekocht kunnen worden.

OG_HappyDay.jpg

Van: 22 juni 2024 18:00

Tot: 23 juni 2024 23:59

Wat: In Aquarius, Bellatrix en Cosmos 100% extra Donkere Materie.

Wat: In overige universa 25% extra Donkere Materie.

Alle tijden op basis van servertijd

Beste spelers,

Vanaf 21 juni 14:00 uur tot 28 juni 14:00 uur zal er een beloningsevent lopen.

• Dagelijks is een serie opdrachten te voltooien.
    • Iedere voltooide opdracht levert tritium op.
    • Dagelijks is maximaal 1200 tritium te verdienen (20% meer indien je alle officieren actief hebt).
    • Het event heeft 7 tiers.
    • Benodigde hoeveelheid tritium per tier:

Tier 1: 1000

Tier 2: 2000

Tier 3: 3000

Tier 4: 4000

Tier 5: 5000

Tier 6: 6000

Tier 7: 7000

Met vriendelijke groet,

Jullie Ogame-team

announcement_ogame_origin_6a3e2741c1e8f6dad3e249365339f8b9.jpg

Datum: 20 t/m 22 juni 2024

Wat: Oplopende korting op platinum items.

Hoe hoger de waarde van het item, hoe hoger de korting. Geldt ook voor klasse wijziging items.