Posts by Kamikaze

FAQ

Wanneer begint de merge voor mijn community?

De globale samenvoeging voor OGame.nl start op dinsdag 17 juni 2025 en loopt tot woensdag 25 juni.

Kan ik nog steeds een nieuw account aanmaken?

Het is mogelijk om een account aan te maken op de targets, maar de registratie zal worden gesloten voor alle Exodus servers voor het begin van de Global Merge. Houd er rekening mee dat als je een account hebt op de targetserver, deze niet wordt weergegeven als optie voor het Exodus account. Zorg ervoor dat je niet per ongeluk nieuwe accounts aanmaakt op de doelwitten; als je nieuwsgierig bent naar de status van die universums, kun je dat doen door MMOrpg-stats te controleren.

Waar kan ik mijn account naartoe verplaatsen?

Je kunt je account verplaatsen naar elk mogelijk doel van de groep waar je universum zich bevindt. Er zijn geen beperkingen (top, grondstoffen, serverleeftijd) voor waar je je account naartoe kunt verplaatsen; de groep zelf is de enige opgelegde beperking.

Niet alle doelen worden weergegeven! Wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat het gewenste doel niet meteen wordt weergegeven. In dit geval kunnen we je helpen om het account te verplaatsen, maar daarvoor hebben we een aantal stappen nodig:

- Selecteer een van de beschikbare doelen die je hebt en verplaats het account daarheen.

- Ga geen interactie aan met het universum (lees: blijf in vakantiemodus en doe niets). - Stuur ons een supportticket met welk universum je hebt gebruikt en je gewenste doel.

- Stuur een PM naar een medewerker met je ticketnummer zodat we je zo snel mogelijk kunnen samenvoegen.

Deze stappen zijn nodig om de gratis verplaatsingen te krijgen omdat een handmatige samenvoeging van het account geen verplaatsingen of extraatjes geeft.

Ik heb mijn account samengevoegd en het wordt weergegeven als verbannen!

Dit is normaal en wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de merge correct wordt uitgevoerd. Het originele account wordt gebanned en verwijderd, en het nieuwe account wordt weer unbanned zodra alles is gekopieerd naar de nieuwe server.

Stuur alleen een ticket hierover als je account nog steeds gebanned is na de tijd die wordt weergegeven in je lobby.

Komen mijn planeten op dezelfde plek in het doel te staan als in het exodus-universum?

We zullen er alles aan doen om je planeten te plaatsen waar ze stonden in je exodus universum, maar het kan zijn dat dit niet mogelijk is. In gevallen waar het niet mogelijk is, krijg je een gratis herplaatsing (één per herplaatste planeet) die je op een later tijdstip kunt gebruiken.

Krijgen spelers met accounts in doeluniversums gratis herplaatsingen?

Nee. Alleen spelers die exodus universums verlaten komen in aanmerking voor gratis planeetherplaatsingen.

Wat moet ik doen als ik mijn account alleen kan samenvoegen naar een universum waar ik al een account heb?

Helaas is het niet mogelijk om de twee accounts samen te voegen tot één account en het is niet toegestaan om meer dan één account per universum te spelen. In dit geval moet je één van de accounts in v-modus plaatsen en permanent in v-modus laten. Je mag elke 30 dagen inloggen op het account om te voorkomen dat het wordt verwijderd. Dit zal je toelaten om een nieuwe eigenaar te vinden voor het account die kan uitgewisseld worden met de Gameforge lobby account gifting tokens. Dit is dus geen permanente oplossing en is maar enkele weken toegestaan. (Een andere mogelijkheid is je account naar de graveyard te laten gaan of onderzoeken of je in aanmerking komt om naar een andere community te gaan.)

Is het mogelijk om met deze samenvoeging naar een andere community te gaan?

Pas als alle OGame-community's zijn samengevoegd kunnen we een doel zoeken op andere community's. Houd er rekening mee dat dit alleen een uitzondering is voor de Global Merges en als er geen mogelijk doel is op de thuis community.

Is het mogelijk om te fuseren van een exodus universum in de ene groep naar een doel in de andere groep?

Nee, je kunt alleen samenvoegen naar doeluniversums in dezelfde groep.

Blokkeren we het aanmaken van nieuwe accounts in target universums?

Nee, het aanmaken van accounts wordt alleen geblokkeerd in de exodusuniversums.

Geldt de top 20 regel voor deze samenvoeging?

Nee. Dit is een gedwongen samenvoeging dus elk aangeven target mag gekozen worden ongeacht de rang van de speler.

Zijn er plannen om een aanvalsverbod in te voeren voor/tijdens/na de samenvoegingen?

De enige keer dat er een aanvalsverbod wordt ingesteld is als er iets mis gaat. Op dit moment zijn er geen plannen om een aanvalsverbod in te voeren.

Is het mogelijk om de instellingen van de targetserver te wijzigen zodra de samenvoegingen zijn voltooid?

Nee

Als ik mijn account overzet naar een doeluniversum terwijl het inloggebeuren aan de gang is, wordt mijn tritium dan overgezet?

Nee. Eventueel verkregen tritium wordt niet overgedragen naar het doeluniversum en je verliest alle voortgang van het event tot dat moment, wat betekent dat je weer vanaf niveau 1 begint.

Hoe zit het met mijn wachtrijen, vrienden, chats, puinvelden, WreckFields, enzovoort?

Hier is een overzicht van wat wel en niet wordt overgedragen:

- Wrakvelden worden overgedragen

- Puinvelden worden niet overgedragen

- Actieve boosters en bonussen (Handelaar, beter percentage van de schroothandelaar, etc) worden getransfereerd

- Dagelijkse bonus van import/export wordt getransfereerd

- Berichten worden verwijderd (inclusief favorieten, notities en gevechtsverslagen)

- Chats worden verwijderd

- Lopende gebouwen/onderzoeken worden overgezet en aangepast aan de nieuwe server snelheid

Let ook op dat 48 uur voor het einde van de Exodus je M.O.O.N.S. niet kunt gebruiken en activeren.

Moet ik als alliantiestichter die mijn alliantie opnieuw moet creëren in het doeluniversum de 14 dagen cooldown afwachten voordat ik de alliantieklasse gratis kan instellen?

Nee. Voor samengevoegde accounts in de doeluniversums is de 14 dagen cooldown tijdelijk opgeheven, wat betekent dat je je gratis alliantieklasse onmiddellijk zou moeten kunnen toewijzen. Zodra de Global Merge is voltooid, wordt deze cooldown weer ingesteld.

Wat gebeurt er aan het einde van de Global Merge als ik geen doelwit selecteer?

Je account, als het een actief account is, wordt willekeurig overgezet naar een van de doelen uit je groep.

Als je actieve vlootmissies hebt, worden deze onmiddellijk teruggetrokken zonder dat er Deuteriumkosten worden vergoed.

Wat gebeurt er aan het einde van de Global Merge met de resterende Exodus accounts?

De resterende accounts worden overgedragen naar een van de doelen:

• Actief account zonder VM: het account wordt willekeurig overgedragen naar een van de doelen en blijft bij VM tot de eerste aanmelding;
    • Actief account met VM: het account wordt willekeurig overgedragen naar een van de doelen en blijft bij VM;
    • Inactief account (<35d): het account wordt willekeurig overgezet naar een van de doelen (VM-accounts met VM, niet-VM-accounts zonder VM);
    • Inactief account (>35d, met gekochte DM): het account wordt willekeurig overgedragen naar een van de doelobjecten (VM-accounts met VM, niet-VM-accounts zonder VM).

Let op!

Als je account naar een andere uni is verhuisd zal het in de vakantiemode staan, maar zodra je inlogt zal de vakantiemode er automatisch vanaf gaan. Je zal je account weer handmatig in de vakantiemode moeten zetten mocht je niet direct willen spelen.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Jullie Ogame-team

Beste spelers,

We mochten er even op wachten maar nu gaat het toch echt gebeuren. Er komt weer een merge aan.

Zie hieronder de informatie:

Start: 17.06.2025 at 11:00 CEST
    Finish: 24.06.2025 at 11:00 CEST
    - Exodus: 161 (Indus), 162 (Janice), 163 (Kalyke), 164 (Leda), 165 (Mensa), 166 (Norma) and 167 (Octans)
    - Targets : 153 (Aquarius), 154 (Bellatrix) and 155 (Cosmos)

Jullie Ogame Team.

OG_MoonItemsDiscount.jpg

Datum: 14 t/m 16 juni 2025

Tijd: Van 00:01 tot 23:59 (servertijd)

Wat: 15% korting op alle M.O.O.N.S.-voorwerpen uit de winkel.

In combinatie met...

OG_MoonChance.jpg

Wat: 40% maankans in plaats van de normale 20% (ook via M.O.O.N.S.), er is geen extra puin nodig.

Beste spelers,

Vanaf woensdag 11 juni 14:00 uur tot woensdag 18 juni 14:00 uur zal er een beloningsevent lopen.

• Dagelijks is een serie opdrachten te voltooien.
    • Iedere voltooide opdracht levert tritium op.
    • Dagelijks is maximaal 1200 tritium te verdienen (20% meer indien je alle officieren actief hebt).
    • Het event heeft 7 tiers.
    • Benodigde hoeveelheid tritium per tier:

Tier 1: 1000

Tier 2: 2000

Tier 3: 3000

Tier 4: 4000

Tier 5: 5000

Tier 6: 6000

Tier 7: 7000

Met vriendelijke groet,

Jullie Ogame-team

OG_HappyDay.jpg

Van: 7 juni 2025 18:00

Tot: 8 juni 2025 23:59

Wat: In Aquarius, Bellatrix, Cosmos, Indus, Janice, Kalyke en Leda 100% extra Donkere Materie.

Wat: In overige universa 30% extra Donkere Materie.

Alle tijden op basis van servertijd

Beste spelers,

Vandaag, 6 juni rond 12:00 CEST, zullen we de PTS-spelrondes updaten met de nieuwste versie.

Wijzigingslogboek:

- Visueel probleem met de achtergrond in Koninkrijk opgelost

- Alliantietags in profielen van andere servers opgelost die niet correct naar de alliantiepagina linkten

- Verkeerde pictogrammen opgelost tijdens de bouw van Kaelesh Lifeform-gebouwen 3 en 4

- Problemen opgelost waarbij het Deuterium-bronnenpaneel kortstondig onjuiste waarden weergaf bij het doorbladeren van het heelal met een niet-gevalideerd account

- Kapotte topscorelijsten in de OGame Mobile-app opgelost

- Probleem opgelost waarbij het energieverbruik van de crawler niet werd weergegeven in de OGame Mobile-app

- Zonnesatellieten toegevoegd aan het tabblad 'Resource Construction' in de OGame Mobile-app

- Diverse oplossingen en verbeteringen aan de back-end die tot front-endproblemen konden leiden. Deze kunnen worden opgelost met een harde herstart (voor Chrome Ctrl+Shift+R (de browsercache wissen). Voor Firefox, Internet Explorer en Opera GX Ctrl+F5. Voor Opera Ctrl+Shift+Del.).

Jullie Ogame Team

OG_FastResearch.jpg

Datum: 7 juni t/m 11 juni 2025

Wat: Alle onderzoeken die worden gestart tijdens dit event zullen 25% sneller afgerond zijn. Onderzoeken gestart buiten deze periode zullen geen versnelling hebben.

De onderzoeksbonus van de Ontdekkers Klasse telt ook nog mee.

2020-04-08_OG_Announcement_graphics_class_item_sale_800x540.jpg

Datum: 5 t/m 6 juni 2025

Wat: 20% korting op het kopen van een andere Klasse item.

Let op, er kan slechts één Klasse tegelijk actief zijn!